Anasayfa / Makaleler / Demir Nanoparçacıklar İmmün Hücrelerini Kanserli Hücrelere Karşı Aktif Etti

Demir Nanoparçacıklar İmmün Hücrelerini Kanserli Hücrelere Karşı Aktif Etti

Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden araştırmacılar, tesadüfen anemi tedavisi için geliştirilen demir nanoparçacıkların bağışıklık sistemini tetikleyerek tümör hücrelerini yok edebileceğini keşfetti. Demir nanoparçacıklar bağışıklık sistemini aktive ederek, kanser hücrelerine saldırmalarına neden oluyor.

Piyasada mevcut demir  desteği enjektabl ferumoksitol  ve FDA tarafından onaylı ilaçta(Ticari ismi Feraheme™ ) demir nanoparçacıklar bulunuyor.

Farelerde yapılan çalışmada ferumoksitol, immün hücrelerini destekleyerek, tümörlerle ilişkili makrofajları  kanserli hücreleri öldürmek için teşvik ediyor. Bu da nanoparçacıklar sayesinde mevcut kanser tedavilerine tamamlayıcı olabilir. 26 Eylül’de Nature Nanotechnology dergisinde tanımlanan araştırmada, nanoparçacıkların farelerde tümörlere sızan truva atları gibi davranabileceğini tanımlandı.

“Gerçekten nanoparçacıkların makrofajları aktive ederek, farelerdeki kanserli hücreleri saldırmasına neden olduğu görmek oldukça şaşırtıcıydı. Bu konseptin insanlarda da işe yaraması gerektiğini düşünüyoruz,” diyor Stanford Tıp’tan Radyoloji Profesörü Heike Daldrup-Link.

Daldrup-Link’in ekibi 3 ayrı fare grubun üzerinde çalışmalarını gerçekleştirdi. Kemoterapiyle nanoparçacık verilen grup, kemosuz nanoparçacık verilen grup ve hiçbir şey verilmeyen kontrol gurubu deneyde yer aldı. Kontrol hayvanlarında nanoparçacık alan hayvanlar baskılandı.

Makrofajlar Uykularından Uyandı

İzleyen test dizilerinde ne olduğu karakterize edildi. Laboratuvarda test edilen hücrelerde , tümörlerle ilgili makrofajların yani kansere karşı savaşacak makrofajların demir nanoparçacıkların yokluğunda hiçbir etkileri olmadığı gözlendi. Araştırmadan önce , tümörlerle ilişkili makrofajların her bir tümörlü hücreyi tespit ederek yediği biliniyordu.

Buna rağmen büyük tümörler , tümör makrofajları kaçırarak onları durdurabiliyor ve kanseri durdurmak yerine kanseri büyümesine neden olmalarına neden oluyorlardı.

Bu araştırma demir nanoparçacıkların makrofajları değiştirerek, yeniden kanserle savaş durumuna getirebildiğini gösterdi. Buna kanıt olarak, makrofaj metabolizma ürünleri ve gen ifadelerine ilişkin izler gen ifadesinde  takip edildi.

Ayrıca farelere verilen dozlar  , FDA’in anemi tedavisin onayladığı ağırlık – dozaj miktarlarına göre düzenlenmişti.

Genelde metastaz yapan tümör ameliyatları sonrasında hastalara kemoterapiye ihtiyaç duyuyor, işte bu periyotta yan etkisi olmayan demir nanoparçacıklar verilebilir.

Kaynak : http://med.stanford.edu/news/all-news/2016/09/iron-nanoparticles-make-immune-cells-attack-cancer.html