Anasayfa / Biyoloji / KALP HÜCRELERİNDEN YAPILAN BİYOBOTLAR YÜRÜYEBİLİYOR

KALP HÜCRELERİNDEN YAPILAN BİYOBOTLAR YÜRÜYEBİLİYOR

İllinois Üniversitesi’nden araştırmacılar  3D yazıcı kullanarak, 7 mm uzunluğunda ve eklenen kalp hücrelerinin enerjisiyle  çalışan biyobotlar geliştirdiler. Bu kalp hücreleri sayesinde bu biyobot kendi kendine yürüyor. Araştırmacılar böylece bir adım atarak,potansiyel açıdan   milimetre büyüklüğünde medikal ve çevresel sensörler geliştirilerek zararlı toksinleri arayarak nötralize edebilecek.

Biyobotlar temelde esneyebilir hidrojellerden yapılarak, uzun bir ayak şeklinde flagellum gibi çalışabiliyor. Bu ayak, kobay farelerden alınan kalp hücreleriyle kaplandığında, bu ayağın salınmasına yardımcı oluyor ve aynı bir salyangoz gibi harekete etmesine neden oluyor. Biyobot şimdilik sadece belli bir hızda ileri gidebiliyor. Fakat, ilerde biyobotun geliştirmek için nöronlar eklenerek robotun sağa sola gitmesi ya da ışığa duyarlı hale getirilmesi düşünülüyor. Ayrıca özel kimyasallar yardımıyla, biyobotlara sensör özelliği de kazandırılabilir. Robotun geliştirilmesi için halen çok yol alınması gerektiği belirtiliyor.

Ayrıca 3D yazıcı yardımıyla daha hızlı gidebilecek ve tırmanabilecek çok ayaklı robotlar yapılabileceği de belirtiliyor.

Araştırma Scientific Reports dergisinde yayınlandı.

1. Vincent Chan, Kidong Park, Mitchell B. Collens, Hyunjoon Kong, Taher A. Saif, Rashid Bashir. Development of Miniaturized Walking Biological MachinesScientific Reports, 2012; 2 DOI: 10.1038/srep00857