Anasayfa / Astronomi / JÜPİTER DÜNYAYI KURTARMIŞ OLABİLİR

JÜPİTER DÜNYAYI KURTARMIŞ OLABİLİR

10 Eylül’ de jupiterde sıra dışı bir olay gözlendi. Amatör astronomlar gezegenin bulutlu atmosferinde flaşlar patlıyormuş gibi bir parlama gördüler. Eğer geçmişte gözlemler göz önünde bulundurulursa , Jupiter’ de büyük bir patlama olduğu muhtemel. Diğer bir yönden bu çarpışma Jüpiter’ de gerçekleşmese, dünyada gerçekleşebilirdi. Bu gaz devi  bu nedenle dünyayı kurtarmış olabilir.

İlk gözlemin amatör astronom Dan Petersen tarafından yapıldığı bildiriliyor. Dan Petersen gözlemini CloudyNights.com’a anlattı :

10 Eylül sabahı, 2 saniye uzunluğunda Jüpiter’ in doğu kanadında 1=335 boylamına +12 derece enleminde parlak bir patlama gözledim. Bu parlama 165 km çapında bir alanı kapladı. Meade 12 LX200 GPS teleskopumu kullanarak 400 kez büyütmeyle oldukça iyi bir gözlem yaptım.

Amatör astronom George Hall ise kendi websitesindeki bir yorumdan patlamanın olduğunu anladıktan sonra, önceki gün topladığı verileri tekrar gözden geçirdi. Video kayıtlarından fotoğraf da alarak ,videoyu kaydetti.

Jüpiter’ in güçlü çekim etkisine kapılan bir astreodin gezegene çarptığı düşünülüyor. 2009’ dan beri Jüpiter’de gözlenen 3. Çarpışmadan doğan parlama olduğu söyleniyor. Jüpiter güçlü çekim etkisiyle bu tarz olası çarpışmalara karşı dünya gibi iç  bölümdeki gezegenleri kalkan gibi koruduğu düşünülüyor.

Jüpiter’ in çekim etkisi böylece bir kez daha Dünya’ yı korudu.

Kaynak: http://io9.com/5942203/jupiter-may-have-just-saved-earth-from-a-devastating-impact-event