Anasayfa / Bilimsel Gelişme / İsrail’den Bilim İnsanları AIDS Tedavisi için Devrim Niteliğinde İlaç Geliştirildi

İsrail’de bilim adamları, HIV’in dolayısıyla AIDS’in kökünün kazınması yolunda devrim niteliğinde bir yönteme imza attı. Times of Israel gazetesinin haberine göre Kudüs Hebrew Üniversitesi’nden biyologlar Abraham Loyter ve Assaf Friedler, hücreler arasında iletici rol üstlenen, peptit adı verilen çok küçük bir protein sayesinde HIV bulaşmış hücrelerin ‘’intihar ettiğini’’ keşfetti.

Bilim adamları, geliştirdikleri söz konusu proteinin enjekte edilmesiyle, HIV’den etkilenen hücrenin ‘’hasta olduğunu anlayarak’’ kendini yok ettiğini ve bu sayede virüsün vücuda yayılmasının önlendiğini belirtti. Rehovot kentindeki Kaplan Hastanesi’nde yapılan araştırmada bilim adamları, bu hastanede tedavi gören 10 AIDS hastasına ait kan tüplerine proteini ekledi.

8 gün sonra kan örneklerindeki virüs sayısının yüzde 97 azaldığı belirlendi. Bilim adamı Loyter, İsrail televizyonuna açıklamasında, bu yöntem sayesinde günümüzde virüsün çoğalmasını önlemeye yönelik tedavilerden farklı olarak virüsten tamamen arınalabileceğini vurguladı.

Loyter, bu yöntemle hücreler yok olduğundan ve bulaşma ihtimali kalmadığından virüsün bir daha harekete geçemeyeceğine dikkati çekti.

Bulgular geçen yıl dünya genelinde 1 milyondan fazla kişinin ölümüne neden olan AIDS’in tedavisi konusunda umutları artırsa da bilim adamları araştırmanın kan örnekleriyle yapıldığını, aynı sonuçların hastanın bedeninde de alınıp alınmayacağının henüz bilinmediğini hatırlattı.

HIV virüsü , vücuda girdikten sonra özellikle hastalıklarla savaşan CD4 T  akyuvar hücrelerine yerleşiyor. Virüs, bu hücrelerin parçalarını kullanarak kendini kopyalıyor ve çoğalarak bağışıklık sisteminin çökmesine neden oluyor.

Gammora adı verilen aktif içerik, virüs DNA’sının birkaç kopyasının CD4 hücresini enfekte etmesine neden oluyor. Genelde bir ya da iki virüs DNA’sı hücreyi enfekte ediyor.

Kaynak: http://www.independent.co.uk/news/science/scientists-develop-drug-that-could-cure-aids-israel-hiv-a7395871.html

Hakkında Şeyma Tahan

1978 ankara doğumluyum.Bilkent Üniversitesi mütercim tercümanlık mezunuyum. 12 yıl boyunca, özellikle tıp ve sanat haberlerinin çevirisini yaptım. Tıp ve sağlık alanında, fransızca ve ingilizce kaynaklardan çevirilerimle Gerçek Bilim’e katkıda bulunuyorum.