Anasayfa / Astronomi / ISON Kuyruklu Yıldızı Güneş’ ten Kurtulmuş Olabilir

ISON Kuyruklu Yıldızı Güneş’ ten Kurtulmuş Olabilir

28 Kasım 2013’de yeniden güneşin diğer tarafında görüntülenen ISON Kuyruklu Yıldızı, güneşe son yaklaşmasından sonra görülmemişti. ISON kuyruklu yıldızının güneşe 1,1 milyon km yaklaştığında yok olduğu düşünülüyordu.

ISON soluk bir şekilde görülmesinden sonra  NASA’ nın Güneş Dinamikleri Gözlemevi tarafından tekrar görülmedi. Çoğu bilim adamı kuyruklu yıldızın yok olduğunu düşünüyordu. Buna rağmen Avrupa Uzay Ajansı ve NASA Solar ve Heliosferik Gözlemevi tarafından parlak biz çizgi akışı şeklinde yeni bir gözlem yapıldı. İşte bu olay akıllara, kuyruklu yıldızın çekirdeğinin hayatta kalmış olabileceğini ve bu izi kuyruklu yıldızdan geldiğini belirtiyor.

ISON Kuyruklu Yıldızı bu yılın sonlarında gözlenmiş, özellikle güneşe yaklaşması ve parlayıp solmasının sıradığı olduğu belirtilmişti. Genelde bu parlaklık göktaşından gelen maddenin kaynadığını gösteriyor. Farklı maddeler farklı sıcaklıklarda tepki verdiğinden göktaşının hangi maddeden olduğuna ilişkin ipuçları verebilir. İşte bu şablonu analiz etmek ISON’ u oluşturan  bileşenlerinin anlaşılmasında yardımcı olabilir. Bu maddelerin güneş sisteminin erken oluşumunda 4,5 milyar yıl önce gerçekleşmiş olabileceği düşünülüyor.

Kaynak : http://www.space.com/23803-comet-ison-fate-visibility-uncertain.html