Anasayfa / İlginç Bilim / iPhone BİYOSENSÖR İLE LABORATUVAR CİHAZINA DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİYOR

iPhone BİYOSENSÖR İLE LABORATUVAR CİHAZINA DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİYOR

İphone ile  neler yapabildiğini daha önce defalarca gördük ama bu sefer gerçekten çok başka. Normalde  binlerce dolarlık laboratuar ekipmanlarını yaptığı analizleri artık 200 dolarlık iPhone biyosensör yapacak. Özel olarak geliştirilen bir biyosensör sayesinde normalde 50,000 dolarlık spektrometrenin yaptığı işi, artık iPhone yapacak , bilim adamları da böylece laboratuarlara tıkılmaktan kurtulacak. Belki de siz de bir bilim adamı olacaksınız 😉

Illinois Üniversitesi’ ndeki Urbana-Champaign’ daki Prof. Brian Cunningham ve ekibi  tarafından geliştirilen bu cihaz iPhone’ a adapte olan özel bir beşik sistemi aslında. iPhone’ un Sony tarafından geliştirilen özel kamerası aparattaki özel lensler ve filtreler kullanarak toksinleri, bakterileri, virüsleri ve molekülleri tespit edebiliyor. Özel geliştirilen uygulama sayesinde  iPhone ‘unuz mini bir laboratuara dönüşüyor.

Kullanıcılar bir mikroskop lameline koyduğu numuneyi aparattaki preparata  yerleştiriyor. Bu preparat ışığın büyük kısmını  geçmesini sağlayan özel bir fotonik kristalle kaplı . Fakat bu preparat sadece belirli bir dalga boyunu yansıtıyor.

Herhangi bir biyolojik madde molekülü numunesi kristale yapışıyor ve o bölgedeki ışığı yansıtıyor. Bu preparat hedef maddeyle karşılaştığında belli dalga boyundaki ışığı yansıttığından maddenin miktarı böylece ölçülebiliyor. Preparat istenilen maddeyi tespit etmek için özel olarak kaplanmış. Bu proses sadece birkaç dakika sürüyor.

Bu sayede iPhone ile yer altı sularındaki kirlenmeyi, medikal diagnostik testleri, patojenleri yayılım haritasını veya yemek işleme merkezlerindeki kontaminasyonu belirleyebileceksiniz.

Bu yeni iPhone aksesuarının gelecek yıla kadar çıkması bekleniyor. iPhone aparatı ile ilgili araştırma Lab on a Chip araştırma dergisinde yayınlandı.

Kaynak : http://www.gizmag.com/iphone-photonic-biosensor/27654/ (bu linkteki video çalışmayı gösteriyor)