Anasayfa / Biyoloji / ION PROTON SEQUENCER İLE DNA ANALİZİ ÇOCUK OYUNCAĞI

ION PROTON SEQUENCER İLE DNA ANALİZİ ÇOCUK OYUNCAĞI

Life Technologies tüm insan genomunu(bir insan mikroorganizmasının DNA’ sında kayıtlı verilerin tümü) bir günde sadece 1000 dolara analiz eden bir cihaz geliştirdi. Şirketin en yeni cihazı olan Ion Proton Sequencer , Kişisel Genom Makinesi (PGM-Personal Genome Machine) olarak tanıtılıyor.

Zamanında ilk defa tek bir insan genomundaki 3 milyar baz haritasını çıkarmaları 3 milyar dolar (5.4 milyar tl)  ve 13 yıllarını almıştı. Cihaz bir genomu  2 saate deşifre ederek 3.2 gb ‘ lık veriye dönüştürüyor. Bu teknolojinin ne kadar hızlı ve ucuz olduğunu gösteriyor.  Bu genomların analiziyle insanlara hastalığa neden olan anomalliler tespit edilebilecek.

Cihazın kalbi yarı iletken çiplerden geçiyor. Fotoğraf makinelerinde kullanılan CMOS çiplerin benzeri ışığın değil de kimyasal değişimleri tespit etmek için kullanılıyor. İki ayrı çip piyasaya sürüldü. Biri Proton 1 çipi , 165 milyon sensörden oluşuyor ve ekzomların dizilimi için yapıldı. İyon Proton II Çipi ise, 660 milyon çipten oluşuyor ve tüm insan genomunun sıralanma analizi için kullanılıyor. Ion Proton OneTouch sistemiyle örnek hazırlanıyor ve Ion Proton Torrent Server’ı  ayrıca çalışarak birincil ve ikincil veri analizlerini yapıyor.  Birlikte çalıştıklarında süreci oldukça hızlandırarak, genome seviyesindeki sıralama maliyetini oldukça düşürüyor.

Hastalığa  neden olan genomların analiziyle anomalliler tespit edilebilecek.

Cihazın fiyatı 149000 dolar . Çip ve biyokimyasallar hazırlandığında bir genom analizi yaklaşık 1000 dolara mal oluyor. Ion PGM dizilim cihazı düşük maliyetli çözümü ile genleri , ufak genomları ve gen tanımlamada kullanılarak oldukça işe yarayacağa benziyor.

Kaynak: http://www.invitrogen.com/site/us/en/home/Products-and-Services/Applications/Sequencing/Semiconductor-Sequencing/proton.html