Pazartesi , Nisan 24 2017
Anasayfa / Deneysel / İnsan Kordon Kanı Verilen Yaşlı Farelerde Öğrenme ve Hafıza Onarıldı
Blood Sample

İnsan Kordon Kanı Verilen Yaşlı Farelerde Öğrenme ve Hafıza Onarıldı

Stanford Üniversitesi’nden bilim insanlarının yaptığı araştırmada farelere insan kordon kanı hücreleri enjekte edildi. Farenin bağışıklık sistemi plazmaya karşı baskılandığından enjeksiyonu reddetmedi. Sonra araştırmacılar diğer farelerle bu fare gruplarını karşılaştırdılar: genç yetişkinlerden alınan kan plazma: yaşlı plazması ve kontrol grubunda tuzlu su karşılaştırıldı. Tabi ki, kordon bağı plazması alan fareler hafıza ve öğrenme testlerinde en yüksek artış gösterdi.

Diğer bir araştırmada ise, araştırmacılar bilişsel kabiliyetlerden sorumlu proteini izole ettiler. Doku inhibitörü metelloproteaz 2( TIMP2) hücrelerin içinde daha fazla proteini parçalamaktan sorumlu proteinleri regüle ediyor.

Araştırmacılar, TIMP2’yi yaşlı farelere enjekte ettiğinde ,sonuçlar neredeyse insan kordon bağı hücrelerini kullanmakla eşdeğerdi. Ayrıca bu sayede yaşlı farelerde yuvalama içgüdüsü onarılarak, pamuk ve diğer malzemelerde uyuyacağı yatağı yapması sağlandı. Bu davranış genelde yaşlanmayla büyük oranda kayboluyor.

Araştırmacılar hem kordon bağı kanının hem de TIMP2 ‘nin beyin hipokampüsünde işe yaradığına inanıyorlar. Hipokampüs beynin anıları oluşturduğu, bir önceki gün ne yediğinizi hatırlatan, konumsal bilgilerle park yerini hatırlamamızı sağlayan bölgedir. Beynin bu bölgesi normal yaşlanmayla dejenere oluyor. İşte beynin fonksiyonunu onaracak bir madde bulmak, araştırmacılara yaşlanmayla beraber oluşan bilişsel bozunmayla savaşta önemli bir silah sağlayacak.

“Nöro-bilimciler kanımızda bulunan bir şeyin düşünmemizi değiştireceğini ihmal ediyor ve etmeye devam ediyor,” diyor Stanford’dan Nöroloji ve Nörolojik Bilim Prof. Tony Wyss-Coray.

Çalışma 19 Nisan’da Nature’da yayınlandı.

Kaynak : http://med.stanford.edu/news/all-news/2017/04/protein-in-umbilical-cord-blood-rejuvenates-old-mices-memory.html