Pazartesi , Ağustos 21 2017
Anasayfa / Elektronik / İnsan Derisi Gibi Esnek ve Duyarlı Sentetik Deri Yapıldı

İnsan Derisi Gibi Esnek ve Duyarlı Sentetik Deri Yapıldı

sentetik hisli deri-gerçek bilim

Seol Ulusal Üniversitesi’nden bilim insanları aynı insan derisi gibi sıcaklık,basınç ve nemi hissedebilen akıllı sentetik deri üreterek dokunma hissini taklit etmeyi başardı. Araştırmacılar insan cildine en yakın materyali üretmeyi hedeflediklerini belirtiyorlar.

“Geliştirdiğimiz bu sentetik insan derisinin hissetme hissini tam olarak kopyalıyor. Ayrıca insan cildi gibi ve ısıtma elementleriyle sıcak hissettirebiliyor. Bu yapay deri insan derisinin sıcaklığına ayarlanabiliyor. Ayrıca katmanlar sayesinde dokunma hissi sağlıyor. Yumuşak lastiğimsi bir materyal sayesinde insan cildinin yumuşaklığı sağlanabiliyor. Kauçuk tabakanın üstünde,  ultra ince polimit ve sonrasında yer alan silikon tabaka sensör gibi davranıyor,” diyor Seol Ulusal Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği’nden Prof. Kim Dae-Hyeong.

Araştırmacılar bu elastik deriyi protez elle birleştirerek daha kompleks gerçek ele yakın bir oluşturdular. Bu sayede el sıkışmak, klavye kullanmak ve top tutmak gibi görevler artık mümkün. Araştırmacılar bu ultra ince derinin geliştirilerek aynı gerçek deri gibi beyne sinyaller gönderebilmesinin mümkün olduğunu düşünüyorlar. Şimdilik deri küçük hayvanlarda deneniyor. Prof. Kim bu prostetik derinin gelecek vadettiğini belirtiyor.

Bu sayede sentetik deri ve robot eklemler birleştirilerek gerçekçi bir deneyim oluşturularak engelli insanlar için en iyi deneyim sağlanabilir. Ayrıca gelecekteki insansı robotların böylece önü açılabilir. Bu teknolojinin bebek bezi değiştirebilen robotlardan ,protez robot kollara kadar pek çok alanda kullanılabileceği belirtiliyor.

Bu gibi gelişmeler gün geçtikçe insan bedeninin muhteşem bir şekilde kopyalanmasına kadar gidebilir. Makineler yükseliyor.

Kaynak : Reuters.com