Anasayfa / Ütopya / İNANILMAZ NASA ASTEROİT GÖREVİ ÇIKMAZA GİREBİLİR

İNANILMAZ NASA ASTEROİT GÖREVİ ÇIKMAZA GİREBİLİR

NASA asteroit görevi- gerçek bilim

NASA asteroit görevi için çözüm yollarını açıkladı. Grand Challenge Asteroid ( Büyük Asteroit-Meteor Mücadelesi ) görevini nasıl yapacağını açıkladı. Görev bilim kurgu gibi gözükse de göktaşlarının kontrolü ve bilimsel açıdan incelenmesi için büyük önem taşıyor. Böylece kıyamet habercisi olan göktaşları engellenebilecek , dünyaya ulaşmadan yönlendirilebilecek. Böylece gezegen savunma sistemi de için ilk adımlar atılmaya başladı.

NASA’nın hedeflerinden ilki göktaşlarını incelemek. Dünya’ daki teknoloji ile asteroitler 10 metre küçüklüğe kadar tespit edebiliyor ve 140 metreye kadar göktaşlarını engelleyebilecek. 140 metrelik bir göktaşı kolaylıkla bir şehri yok edebiliyor.

Asteroitler Yönlendirilebilecek ve Dünya’ ya Çarpması Engellenecek

NASA’ nın listesindeki diğer görev ise Asteroitlerin Yeniden Yönlendirilme Sistemleri, adı verilen bir sistemle asteroitleri yakalayarak yeniden yönlendirmek. NASA bunun için değişik teknolojiler denemeye hazırlanıyor. Özellikle robotik uzay gemileri üzerinde çalışmalar yapan NASA 1000 metrik tona kadar meteorları yakalayabilecek.

Bu rota değiştirme sistemlerinden ilkinde solar (güneş enerjisi) elektrik itki sisteminde muhtemel ilk fırlatışın 2017 veya 2018 olabileceği düşünülüyor. Bu uzay gemisinin daha ucuz bir teknolojiye sahip olması nedeniyle daha tercih edilebilir olduğu belirtiliyor. Bu solar elektrik  sistemin 40 -50 kw güç üretebileceği belirtiliyor. ISS(Uluslararası Uzay İstasyonu) deki güneş panelinin 33 kW ürettiği düşünülürse, 50 kW gücün oldukça fazla olduğunu anlayabilirsiniz. Fakat bu 50 kW ‘ lık güneş paneli 1100 kg ağırlığında ve 34*12 metre büyüklüğünde.

NASA ‘ nın günümüzde çalıştığı  iyon motorları 3000 sn ‘ lik spesifik impuls sağlasa da geleceğin görevlerinde daha büyük itiş/ağırlık oranı sağlanacak. Deep Space 1 mekiğinde 2,1 kW ‘lık iyon motorları kullanılsa da bu motor ancak  8g ‘lık bir itiş sağlıyor. Bu ancak 50 kuruş bozuk parayı itecek bir güç , fakat uzayda sürtünme olmadığından bu güç ivmelenerek araca sonsuz hız kazandırabiliyor.

NASA ayrıca entegre sensör sistemleri kullanarak, asteroitlerin şeklini, kütlesini, eylemsizliğini, dönüşünü, yüzey özelliklerini ve birleşimini belirleyebilecek. Böylece sadece asteroitleri yönlendirmek değil aynı zamanda uzak asteroit görevleri  için bilgi alışverişi sağlanacak.

Pek çok çözüm yolu sunulan proje için NASA ‘ nın ilk solar itki sisteminin kullanımı 2017-2018 yılları arasında olabilir.

NASA asteroit görevi sırasında bulduğuverileri kamuyla paylaşacak.

astetroit görüntüleme ida asteroiti ve ayı