Sorting by

×
BilgisayarBilimBilimsel GelişmeTeknoloji Haber

İLK KUANTUM SİLİKON ÇİP YAPILARAK, KUANTUM BİLGİSAYARLARIN ÖNÜ AÇILDI

Avustralyalı mühendisler ilk çalışan tek atomlu silikon temelli kuantum bitini(0 ve 1) yaratarak, geleceğin ultra güçlü kuantum bilgisayarlarının önünü açtı.Teknolojide bir dönüm noktası olan araştırma  Nature  jurnalinde 19 Eylül’ de yayınlandı. Yayında ilk kuantum silikon çip içindeki tek fosfor atomuna tutturulan elektron bağıyla, spin veya magnetik oryantasyonla bilginin aynı anda nasıl hem yazılıp hem okunduğu açıklandı.

“ İlk kez bilginin kuantum bit yani kubit formunda gösterilebileceğini ve spindeki bilginin işlenebileceğini kanıtlamış olduk. Bu gerçekten silikon bazlı kuantum bilgisayarların anahtar bir gelişme oldu.” diyor Profesör Andrew Dzurak.

Bu gelişmenin kuantum bilgisayarların gelişmesi için gerçekten büyük bir gelişme olduğu belirtiliyor.

Dr Morello, kuantum bilgisayarlar en kompleks problemleri çözmede, hatta dünyanın en gelişmiş süper bilgisayarlarının çözmesi imkansız olan problemleri çözebildiğini belirtiyor. Bu problemler içinde bilgice yüklü problemler, modern şifreleme kodları, veritabanı aramaları ve biyolojik modellemeler ve ilaç problemleri gibi problemleri içeriyor.

Yeni sonuca mikrodalga alan kullanılarak, tek fosfor atomununun elektron bağını benzersiz bir şekilde kontrol ederek özel tasarlanmış silikon transistöre ekerek sağladılar. Silikon çipe ekilerek, endüstriyel açıdan büyük avantaj sağlandı. Böylece trilyon dolarlık çip endüstrisinde silikon çip teknolojisine adaptasyon sağlanacak.

Ekibin yeni hedefi kuantum bitler çiftler halinde kombine ederek, iki kübit mantık köprüsü yaratmak ve kuantum bilgisayarın temel işlem ünitesini yapmak.

Kuantum bilgisayarların işlem gücünün normal bilgisayarlara göre kat kat fazla olacağı biliniyor. Ayrıca 50 atoma sahip bir kuantum bilgisayarın dünyadaki bütün bilgisayarların toplamından daha fazla işlem gücü elde edebileceği öne sürülüyor.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2012/09/120919135305.htm