Anasayfa / Biyoloji / ÜÇ BOYUTLU ANALİZ SONUÇLARI HOMO FLORESİENSİS’ İN YENİ BİR TÜR OLDUĞUNU GÖSTERDİ

Yeni bir insan türü homo floresiensis

2003’ de Homo floresiensis’ in keşfinden beri bilim adamları , bu türün farklı bir insan türü olup olmadığı tartışmaktaydı. Bu türün köken olarak, cücelerin adası denilen Homo erectus popülasyonundan geldiği veya patolojik olarak modern insandan geldiği düşünülmekteydi. Homo floresiensis ‘ in küçük beyin hacminin pek çok hastalıktan kaynaklanabileceği düşünülse de, en muhtemel durumun mikrosefali olduğu düşünülmekteydi.

Kafatası yüzeyinin 3 boyutlu taramasına dayalı analizlerden yola çıkan, Newyork Stony Brook Üniversitesi, Senckenberg İnsan Evrim Bilim Merkezi, Eberhard-Karls Üniversitesi ve Minnesota Üniversitesi’ nden  bilim adamları Homo floresiensis ‘ in farklı bir tür olduğuna dair hipotezi destekleyen ikna edici veriler elde etti.

Homo floresiensis kafatasının geometrik morfometrik kıyaslayıcı analizi diğer patolojik insan numuneleriyle kıyaslandı. Araştırma 10 Temmuz’ da PLOS ONE dergisinde yayınlandı.

Homo floresiensis’ in atası daha tartışmalı bir konu. Bu sorulacak kritik sorular ise,  Bu nesli tükenmiş hominin türlerini mi temsil ediyor ? Kısa boylarından dolayı Homo erectus popülasyonuna ait olabilirler mi? Veya LB1 kafatası küçülmüş beyin ve kafatası anormalliğine sahip bir modern insan olabilir mi?  Laron sendrom, mikrosefali ya da nadir gürülen bir hipertiroidizm (kretinizm) vakası önerilebilir mi?

Bilim adamları çok güçlü 3 boyutlu geometrik morfometri metotları kullanarak LB1 kafatasını pek insan kafatası fosili ve mikrosefali hastası kafatasıyla karşılaştırdı. Geometrik morfometri metotları kullanarak kafatası yüzeyinin 3 boyutlu koordinatları , bilgisayar görüntüsü ve kafatasının detaylı analizi sağlandı.

Bu çalışma  şimdiye kadar Homo floresiensis üzerinde yapılan en kapsamlı çalışma . Böylece en yakın iki hipotez değerlendirildi.

Araştırmada LB1(Liang Bua 1 )  kafatasının fosilleşmiş insan kafatasına modern insan kafatasından daha fazla yakınlık gösterdiği bulundu. LB1 kafatası patolojik modern insan kafatasıyla bazı yüzeysel benzerlikleri gösterse de, fossil homo ile daha fazla ilişkisinin olduğu ortaya kondu. Bu nedenle patoloji hipotezi böylece reddedilebilir.

Bilim adamları elde edilen bulgular sayesinde bunun modern insan kafatası olamayacağını ve günümüzde beyin hastalıklarına(mikrosefali)  rastlanmadığını belirtti . Yani Homo floresiensis’ in  nesli tükenmiş bir insan türünün kafatası olması muhtemel.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/07/130710182420.htm