Anasayfa / Bilim / Hint-Avrupa Dillerinin Kökenleri de Anadolu’ da Çıktı

Hint-Avrupa Dillerinin Kökenleri de Anadolu’ da Çıktı

Hint- Avrupa dillerinin dünyada en yaygın konuşulan diller olduğu biliniyor.Son iki bin yıldır bu diller yazılı olduğu için tarih daha berrak. Bununla beraber zaman ve yer olarak bazı uyuşmazlıklar var.Büyük bir ulusal ekip araştırmacı Michael Dunn’ la beraber Hint-Avrupa Dilleri’nin  filocoğrafik analizini yaparak sonuçları bir raporda yayınlandı.Araştırma Science Dergisi’ nde yayınlandı.

Tarihsel dilbilimi olarak, yaygın görüş Hint-Avrupa Dil ailesinin Ukrayna steplerinde 6000 yıl önce doğduğuydu.Dilbilimsel paleantolojinden gelen kanıtla, özellikle teknolojik açıdan tekerlekli araçların günyüzüne çıkmasıyla önemli sözcüklerin konuşulmasına neden oldu.

Azınlık görüşü ise bugünkü analizle kesinlikle desteklenmiş oldu. Analize göre, dil sözlüklerini evrimleşmiş modellerini mekansal konuşmacıların dağılımıyla  birleştiriyor. Geçmişte ölen diller gibi pek çok unutulmuş olay arkeoloji veya  tarihsel kayıtlar kullanılarak dil ağacından çıkarımlarda zamana karşı kalibre edilecek.

Böylece İngilizce,Fransızca gibi dillerin Anadolu’da ortaya çıkmış olma olasılığı güçlenmiş oldu.

Sözlüksel bilgi Hint Avrupa Sözcüksel Dilailesi Veritabanı’ndan  (Indo-European Lexical Cognacy Database ,IELex) alındıç.Bu veri tabanı MPI Evrimsel Dil Prosesi ve Kültürü grubu tarafından hazırlandı. Dil ailelerinin günümüz dillerinin evrimini anlamada çok önemli olduğu biliniyor.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120823175406.htm