Anasayfa / Bilim / Hamilelik Esnasında Viral Enfeksiyon Kapmak Bebekte Otizm veya Şizofreniye Neden Olabilir

Kaliforniya Üniversitesi’nden bilim insanlarının yaptığı araştırmaya göre, hamilelikte annenin viral(virüs) enfeksiyon kapması halinde doğan çocuğun otizm veya şizofreni gibi sinirsel bozukluklara yakalanma riskinin arttığı gösterildi. Hamilelik zamanında eğer bağışıklık sistemi aktive olursa, bebeğin sinyal iletimin bozulacağı sinir hücrelerinin iletişim yeteneğinin hasar göreceği anlaşıldı.

Araştırmanın baş yazarı Nöroloji Prof. Kimberley McAllister, araştırmanın yeni döllenmiş yumurtanın beyin yapısının, annenin bağışıklık sisteminden dolayı değişebileceğini gösteren ilk araştırma olduğunu belirtti. “ Bugüne kadar annenin bağışıklık sisteminin otizm veya şizofreni benzeri bozukluklara yol açabileceği hakkında çok az şey biliyordu,” diyor Prof. McAllister. Araştırmada fareler ve sıçanların doğmamış yavruları üzerinde testler yapıldı. Testte hayvanların bir kısmının bağışıklık sistemi uyarılırken, bir kısmının da uyarılmadı. Viral enfeksiyona maruz kalan yavruların beynindeki immün moleküllerinde  artış gözlendir. Bu moleküller “majör histo uyumlu kompleks moleküller(MHCI) “ olarak da biliniyor.

“ İşte MHCI seviyelerindeki bu değişim, bebeğin kortikal nöronlarının annenin immün aktivasyonuyla değiştiğinin birinci kanıtı,” diyor McAllister.

Araştırmacılar fare yavrularındaki bu MHCI seviyesi yükselişiyle, beyin sinapslarında ( beyin hücrelerinin arasındaki boşluklar)  kabiliyetin azalmasını gözlemlediler. Önceki araştırmalarda ASD veya şizofreninin özellikle serebral korteksteki değişimlerden kaynaklanabileceğini düşünmekteydi.

Diğer deneylerde MHCI’ni calcineurin ve Mef2 (miyosit echancer factor-2) ile etkileşime girdiği gözlendi. Bu proteinler.  nöronlar için oldukça önemli. Mc Allister’ ın ekibi anne- bebek arasındaki bağışıklık aktivasyonuyla oluşan eşsiz sinyal yolunun düşünüldüğünden daha aktif olduğunu gösterdi.

“ Bulgular anne bağışıklık sistemininin aktivasyonu ile psikolojik hastalıklar arasındaki bağlantının potansiyel mekanizmasına olanak sağlıyor” diyor McAllister.

Her geçen gün ilerleyen tıp bilimi sayesinde otizm ve diğer zihinsel bozukluklar hakkında gerçekten ilerleme kaydediliyor. Umarız yakın bir gelecekte şizofreni ve otizm yenilir.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130926204727.htm