Anasayfa / Bilim / Güneş Enerjisi Elde Etme Rekoru Kırıldı

Güneş Enerjisi Elde Etme Rekoru Kırıldı

South Wales Üniversitesi’ ndeki bilimadamları tarafından  Avustralya’ da 100 metre koşusu rekorunu andıran bir rekor kırıldı. Bilimadamları dünyanın şimdiye kadar gelmiş geçmiş en verimli güneş pilini yaptılar.

Profesör Martin Green ve meslektaşı  Anita Ho-Baillie ‘in Amerikalı araştırmacılardan oluşan bir takıma liderlik ederek ulaştığı çok hücreli güneş pili %43 verim elde ederek zafer kazandırdı. Önceki rekor % 42.7 idi.

Işık spektrumunun sonundaki kızılötesi ve kırmızı ışığı(yaklaşık 700 nm) da yakalamak için araştırmacılar pil hücrelerine galyum, fosfor, arsenik ve silikon eklediler.  Onlarca pahalı yarı iletken kullanarak, verimlilik seviyesini arttırdılar.

Ho-Baillie ve Green broke geçen ekimde farklı bir güneş enerjisi rekoru daha kırmışlardı. Eğer böyle devam edilirse enerji verimi %50’ ye kadar çıkabilir. Bu haberler güneş enerjisi severleri mutlu edeceğe benziyor.

Fotoğraf: The fast ones: Ho-Baillie and Green with last year’s (different) record-breaking solar cells. Credit:University of New South Wales.

Kaynak : http://news.discovery.com/tech/australians-break-solar-power-record.html