Pazartesi , Kasım 20 2017
Anasayfa / Alternatif Enerji / Bu Siyah Dikdörtgen Güneş Enerjisiyle Sudaki Bakterileri Öldürüyor

Bu Siyah Dikdörtgen Güneş Enerjisiyle Sudaki Bakterileri Öldürüyor

Eğer çamurlu sudaki bakterileri öldürmek istiyorsanız , belki de en basit yöntem suyu güneş altında bırakarak , ultraviyole (morötesi) ışınların işini yapmasını beklemektir. Fakat bu metodun etkili olması için 48 saat geçmesi gerekiyor ki, bu çok uzun bir zaman. ABD Enerji Bakanlığı SLAC Ulusal Hızlandırıcı Laboratuvarı ve Stanford Üniversitesi’nden bilim insanları, bu yöntem yerine daha hızlı bir alternatif cihaz geliştirdiler. Güneş ile aktive olan bu cihaz bakterilerin % 99.999’unu, sadece 20 dakikada öldürebiliyor.

Posta pulunun yarısı boyutunda siyah dikdörtgen cam şeklindeki bu ufak cihaz, temiz su tankına takılıyor. Aslında bu cam substrat molibden disülfit nano taneciklerle kaplı ve bütün işi bunlar yapıyor. Bu tanecikler kenarlar boyunca yer alıyor ve böylece karşı koyuyor. Bu kenarların her biri ince bir bakır tabakasıyla kaplandı.

Bu yüzeylere görünür güneş spektrumu uygulandığında, hem molibden disülfit , hem de bakır fotokatalizör gibi çalışarak, sudaki hidrojen peroksit ve diğer dezenfektan kimyasalları tetikliyor. Bakteriler öldüğünde kimyasallar yok olarak , yerini temiz suya bırakıyor.

güneş ile mikrop öldürme

Sistemin bu kadar iyi çalışmanın en büyük nedeni ; ultraviyole metotta güneşin enerjisinin ancak % 4 ‘ü taşınıyor, fakat görünür ışık spektrumunda % 50 enerji taşınmasıdır.

Araştırmacılar bu teknolojinin  sadece bakteriyel kontaminasyonda işe yaradığını, kimyasalda yaramadığını not düşüyor. Ayrıca şimdi sadece 3 bakteri suşunda deney yapıldı ve diğer bakteriler test edilmedi.

Araştırma Nature Nanotechnology dergisinde yayınlandı.