Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Bilim / GOOGLE CHROME KULLANARAK YENİ 100,000 YILDIZ HARİTASINI KEŞFEDİN

GOOGLE CHROME KULLANARAK YENİ 100,000 YILDIZ HARİTASINI KEŞFEDİN

Google geçenlerde yeni bir interaktif bir yıldız haritası yayınladı. 100,000 yıldız haritası adı verilen bu harita istediğiniz bir noktadan tıkladığınızda etrafınızdaki yerel evrensel boyutu algılamanıza imkan tanıyor. 100,000 yıldızın detaylı bilgisinin ve yakındaki düzinelerce yıldızında 3 boyutlu animasyonlarının yer aldığı  bu harita gerçekten büyüleyici. Ayrıca yakından bu yıldızları süper ısıtılmış filamentlerinden yıldızımızdan güneşimizin yüzeyine ulaşabilirsiniz.

Google Yaratıcı Laboratuvar Ekibi’ nin yarattığı bu mükemmel haritada şöyle belirtiliyor :

Galaktik ölçütlerde her yıldızın yerini görsellemek gerçekten bir problem teşkil ediyor. Samanyolu’ ndaki 200 milyardan fazla yıldızın her detayını yakalamak bilim adamlarının ve bilgisayarlarının gücünü gerçekten aşan bir şey. Buna rağmen, NASA ve ESA (Avrupa Uzay Ajansı)  gibi ciddi kaynaklardan alınan görüntüler ve bilgiler işlenerek, güneşimiz ve çevredeki yıldızların konumlarını ve yönlerini belirterek sonunda küçük bir adım atabildik. Deney Google Chrome’ un WebGL, CSS3D ve Web Audio desteğini kullanıyor. Müziğin ise büyük çoğunluğu Sam Hulick tarafından yapılmış.  Sam Hulick ise , Mass Effect adlı popüler bir video oyununun müziği nedeniyle oyun fanatikleri  tarafından iyi biliniyor.

Ayrıca bunun galaksinin sanatsal bir sunumu olduğunu hatırlatmakta yarar var, burada gördüğünüz her şey gerçeği tam olarak yansıtmıyor olabilir. Özellikle komşu yıldızların yüzeylerinin yakından görüntüleri.

100,000 Yıldız haritasını görmek için Chrome browser kullanmak zorundasınız. Play tuşunu tıklayarak, uygulamanın tanıtımını görebilir, galaksi hakkında yeni şeyler öğrenebilir ve enteresan hayallere dalabilirsiniz. Farenizin imlecini sağa sola hareket ettirdiğinizde etrafta dönebilirsiniz.

100,000 yıldız haritası için burayı tıklayın.

Google Chrome İndirmek için burayı tıklayın