Anasayfa / Biyoloji / Genetiği Değiştirilmiş Virüs Bataryaların Ömrünü Arttırabilecek Mi?

Genetiği Değiştirilmiş Virüs Bataryaların Ömrünü Arttırabilecek Mi?

ABD’li araştırmacılar, genetiği değiştirilmiş bir virüsü mikroskobik elektrot kablolar üzerinde serbest bırakarak önemli bir gelişmeye imza attı. Araştırmada, lityum-hava bataryalarının güçlerinin artırılabileceği anlaşıldı. Bu sayede elektrikli arabaların menzilinin arttırılabileceği düşünülüyor.

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırmacıları, elektronik cihazlarda mühendisleri en zorlayan konulardan biri olan batarya ömründe önemli bir adım attı.

Lityum-hava bataryaları, ağırlıkları artırılmadan kapasiteleri yükseltilbildiği için özellikle elektrikli otomobillerde uzun menzilli yolculukların anahtarı olarak görülüyor. Ancak bataryaların elektrotlarını uzun ömürlü kılmak için gereken teknolojinin henüz geliştirilememiş olması, şarj sürelerinin de beklenenden kısa olmasına yol açıyor.

MIT araştırmacıları, lityum-hava ve lityum-iyon bataryalardaki sorunu aşmak için, bataryaların üretim sürecinde kırmızı kan hücresi büyüklüğündeki nano kablolara biyo-mühendislik ürünü virüsler ekledi.

iO9 sitesinin haberine göre, M13 adı verilen virüs, zamanla kabloların yüzeyinde yayılıyor ve batarya şarj olurken veya şarjı tükenirken elektrokimyasal faaliyetin alanını genişletiyor.

İstridyenin kabuğunu büyütmek için denizden kalsiyum çekmesi gibi, M13 virüsün yardımını alan nano kablolar oda sıcaklığındaki sudan metal moleküllerini çekiyor. Ardından, bu moleküller M13 tarafından spesifik yapısal şekillere dönüştürülüyor. M13, elektrokimyasal etkileşimin yer alacağı geniş alanı, sivri yüzeye sahip manganez oksit oluşturarak ortaya çıkarıyor.

Sürecin son aşamasında, nano kabloların iletkenliğini artırmak için ortama paladyum metali ekleniyor.

MIT araştırmacıları, başarılı olmaları halinde elektronik cihazlarda kullanılan batarya ömrünü 2-3 katına çıkarabileceklerini düşünüyor.

M13 virüsü hakkındaki araştırma, Nature Communications dergisinde yer aldı.

Daha önce dökme hava pilleriyle pillerin gücünün 45 katına kadar çıkarılabileceğini belirttiğimiz yazımız için burayı tıklayınız.

Pil 50 kez boşaltılıp , tekrar doldurularak stabilitesi de test edildi.

Kaynak : http://www.ntvmsnbc.com/id/25479707/