Anasayfa / Bilim / Evrenin Devasa Fotoğrafı Onaylandı, WiggleZ Araştırması 200000 Galaksiden Fazlasını Öngörüyor

Yıldızların birleşerek galaksileri, galaksilerin kümelenip, yıldız kümelerini ve bunlarda birleşerek süper yıldız kümelerini oluşturuyor.  İşin boyutu düşünüldüğünde, matruşka benzeri birbiri içine geçmiş bu yapılanmanın nerede sonlanacağı düşündürücü gelmekteydi. Bilim adamları onlarca yıldır bu konu üzerinde tartışmaktalar, çünkü büyük boyutlarda bu kümelenmenin kozmoloji standart modellemesiyle çelişkili yanları var.  Mevcut model Einstein denklemlerine göre hazırlandığından büyük boyutlarda bile her şeyin doğrusal olduğu farz ediliyor. Eğer büyük boyutlarda kümelenme ve dağılma oluyorsa, giriş modeli tekrardan düşünülmeli.

Kozmologlar küçük boyutlarda (on milyon ışık yılı), Evren’de madde yüksek derecede kümelendiğini belirtiyor.  Bu nedenle, standart model sadece büyük boyutlarda Evren geçişlerinde maddenin homojen dağılımında ancak geçerli olabiliyor. Bununla birlikte, bazı bilimadamları Evrenin tümünün homojen olamayacağını savunuyor, bu da bütün boyutlarda Mandelbrot Fraktalı(kar kristalleri örnek olarak) gibi kümelenebileceğini gösteriyor. Eğer Evren’ in özellikleri fraktal yapısı gösteriyorsa, uzay ve zaman tanımı yanlış olacak ve Karanlık Enerji gibi kavramları öğrenmek daha zor ve karmaşık bir hal alacak.

Yrd. Doç. Byn. Morag Scrimgeour Anglo- Avusturyalı Teleskopunu kullanarak, uzaklık boyutunun 350 milyon ışık ışık yılından fazla olduğunda, maddenin aşırı düzenli yayıldığını ve bunun fraktal şablonları için küçük bir kanıt olabileceği öne sürülüyor.

Yeni bulunan verilen oldukça önemli olduğu, büyük çapta fraktal yapıda homojenliğe oldukça yakın bir evren olabileceği ve bunun da bütün kozmoloji çalışmalarını  yeniden şekillendirebileceği söyleniyor.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120821094032.htm