Anasayfa / Kimya / Bilim İnsanlarının Yeni Keşfettiği Dökme Hava Pilleri Sayesinde Lityum İyon Pile Göre 45 Kat Daha Fazla Depolama Mümkün

dünyanın en güçlü pili
Amerikalı bilim insanları yeni bir pil tipi keşfettiler.Dökme (eriyik)  hava pili adı verdikleri  pil bugüne kadar geliştirilmiş bütün pillerden daha fazla kapasiteye sahip.  Günümüzde yüksek enerji kapasitesine sahip ucuz piller elektrikli arabalardan, şarjlı aletlere kadar pek çok cihaz için önem arz ediyor. Örneğin, bu piller kullanılırsa elektrikli araçlar bir şarjla oldukça uzun  mesafeler kat edebilir. George Washington Üniversitesi’nden Stuart Licht ve grubu geliştikleri bu dökme hava pillerinin cevap verebileceğini belirtiyor.  Demir, Karbon ve Vanadyum Borit dökme elektrot kullanılabilen pilin üç çeşiti var.  Aynı metal-hava pilleri gibi, dökme hava pilleri de iç oksitleyici yerine havadan oksijeni alarak ateşlemeyi yapıyor. Vanadium borit (VB2) – hava pillerinde olduğu dökme hava pillerinde de molekül başına oldukça çok elektron topluyor. Bu nedenle bu pillerin enerji yoğunluğu oldukça fazla.
Ayrıca bu dökme hava pilleri diğer yüksek enerjili bataryalara göre şarj edilebilir olduğundan dolayı bu teknoloji devrim niteliğinde olabilir. Dökme elektrotlardaki yüksek elektrokimyasal aktivite  nedeniyle elektronlar elektron depolama materyalinde sıra dışı elektro kimyasal yollar yaratıyor.

” Bu piller yüksek depolama kapasitesi görmek gerçekten sıradışı. Ayrıca çelik ve nikel folyolardan oluşan farklı materyallerin kullanıldığı pillerde bu stabiliteyi görmek oldukça şaşırtıcı,” diyor Licht.

“Bu yüksek sıcaklıklı hava pilinin şarj edilebildiğine dair ilk rapordur. Gerçekten böyle önemli bir inovasyonun teknik gelişimini izlemek oldukça büyüleyici,” diyor Derek Fray.

Ekip yeni nesil dökme hava pillerinin diğer araştırmacıları cesaretlendireceğini ve önümüzdeki iki yıla kadar bu pillerin üretiminin mümkün olabileceğini düşünüyorlar.

Yeni geliştirilen piller tek elektronlu pillere göre, molekül başına 11 elektron toplayan VB2 hava pilleri, bugüne kadar en fazla enerji depolayabilen pil. Yani bupiller dünyanın en güçlü en uzun ömürlü şarj edilebilir pilleri olacak.

Normal bir Li-iyon pil 600 Wh/l kapasiteye sahipken, dökme hava pili 27,000 W/l’ ye kapasiteye sahip olabilir. Yani bu piller normal pillerden 45 kat daha fazla kapasiteye sahip. Bu da normalde 200 km menzili olan bir elektrikli arabanın 9000 km menzile sahip olması demek. Bu sayede elektrikli arabalar oldukça cazip hale gelebilir ya da cep telefonunuzu aydan aya şarja koyabilirsiniz.