Anasayfa / Genel / Entropi İle Sıralama Yapılarak Nano Yapılar Düzenlenebilecek.

Entropi İle Sıralama Yapılarak Nano Yapılar Düzenlenebilecek.

Araştırmacılar küçük parçacıkları yararlı bir şekilde sıralamak için sıradışı bir yöntem buldular; entropi, genelde düzensizliğe yatkınlığıyla tanımlanır.

Michigan Üniversite’ sindeki bilimadamları ve mühendisler bilgisayar simülasyonları ile parçacıkları biraz hareket ettirerek organize edilebileceğini gösterdiler.  Parçacıkların şekillerini önceden analiz ederek, ne gibi yapılar oluşturabileceğini tahmin edebiliyorlar.

Yeni bulgular Science dergisinde yayınlandı, böylece şekil değiştiren dokularla araçlar kamufle edilebiliyor veya aerodinamikleri optimize edilebiliyor.

Nano parçacıklarda temel mesele istenilen yapıyı oluşturmak olduğundan, simülasyonda basit bir parçacık hareketiyle diğer parçacıkların eş zamanlı bir araya getirebildiği gözlendi. Araştırmacılar diğer parçacık şekillerinde de aynı şeyin olmasını bekliyorlar.

Kimya Mühendisi ve Fizikçi Sharon Glotzer ‘ın açıklamasına göre,  cihazların verilerine göre parçacıların sürüklenmeleri en yüksek entropide oluyor. Dizilme eşlemelerinde fikir entropi bir düzensizliktir eğer parçacıkların yeterince yeri varsa farklı yönlere dağılırlar. Fakat ortam yeterince kalabalıksa , parçacıklar aralarında bağ olmasa bile atomlar gibi kristallere dönüşürler. Bu tarzdan dizilmeler yüksek-entropi dizilmeleri olması öngörülüyor.

Glotzer’ın açıklamasına göre gerçekten düzensizlik düzen yaratmıyor  sadece entropinin imajının güncellenmesine ihtiyacı var. Bunun yerine olasılıkların ölçümüyle tarif ediliyor. Eğer siz yerçekimsiz bir kavanoza bir kaç zar koyarsanız,  zarlar her yöne gider. Fakat zar eklemeye devam ederseniz, sonunda zarların karşılıklı dizilme olasılığı artar. Aynı şey nano parçacıklarına da oluyor, ve çok küçük olduklarında yerçekiminden ziyade entropinin etkisini hissediyorlar.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/07/120726142200.htm