Anasayfa / Astronomi / En Yakın Yaşanabilir Gezegen Wolf 1061c Keşfedildi

En Yakın Yaşanabilir Gezegen Wolf 1061c Keşfedildi

yeni gezegen wolf

New South Wales Üniversitesi’nden astronomlardan oluşan bir ekip Güneş Sistemi’nin dışında en yakın yaşanabilir gezegeni keşfetti. Ophiuchus(yılancı) takım yıldızında  bulunan cüce yıldız Wolf 1061 yörüngesinde bulunan, Wolf 1061c Dünya’dan sadece 14 ışık yılı uzakta bulunuyor. Yani daha önce keşfedilen 22 ışık yılı uzaktaki Gliese 667Cc’den 8 ışık yılı daha yakında bulunuyor. Yani kozmik komşularımız bize çok daha yakın.

Avrupa Doğu Gözlemevi’nde (ESO- European Southern Observatory, La Silla-Şili) bulunan 3,6 metrelik HARPS spektrografıyla tespit edilen gezegen Wolf  1061c, Dünya’dan 4 kat daha büyük. Araştırmacılar on yıldır geliştirdikleri yeni teknikle gezegen avı analizlerini geliştirdiklerini bildiriyorlar.

Wolf 1061 yıldızının yörüngesinde bulunan 3 gezegenden biri olan , Wolf 1061c gezegeninin kütlesi 4,3 kat iken, diğer gezegenlerin kütleleri 1,4 ve 5,2 kat olarak gerçekleşiyor. Üç gezegenden ortada olan gezegenin güneşinin etrafını 18 günde dolanıyor. Diğerleri ise 5 ve 67 günde dolanıyor.

wolf 1061 c

Bütün bu gezegenlerin potansiyel olarak kayalık ve sert bir yüzeye sahip olduğu düşünülüyor. Wolf 1061c ise yaşanabilir (Goldiloks) bölgesinde bulunuyor. Bunun anlamı gezegende sıvı halde su bulunabilir, yani hayat oluşabilecek ortama sahip. Diğer gezegenler ise ya çok sıcak, ya da çok soğuk olarak gerçekleşiyor.

Ekip Wolf 1061c’den daha yakın gezegenlere odaklansa da, henüz daha yakın yaşanabilir bir gezegen bulamadı.

Araştırmacılar Wolf 1061’in etrafında dolaşan gezegenlerin, yıldızın önünden geçerken gözlemini yapabilirse, atmosferleri hakkında bilgi edinebileceklerini umuyorlar.

Araştırma sonuçları The Astrophysical Journal Letters dergisinde yayınlandı.

14 ışık yılı yaşanabilir gezegen