Pazartesi , Kasım 20 2017
Anasayfa / Genel / Ekran Teknolojisinde Yeni Dönem DNA-Peptit

Ekran Teknolojisinde Yeni Dönem DNA-Peptit

dnaekran

Tel Aviv Üniversitesi’nde yapılan ve Nature Nanotechnology’de yayınlanan çalışmaya göre DNA’nın peptid yapısı; ince, şeffaf ve bükülebilir ekran teknolojisinde yerini alacak. Bu çalışmaya göre, biyonanoteknoloji araçları sayesinde bütün renkleri tek piksellik katlanabilir bir katman sayesinde görüntü almak mümkün.

Geliştirilen hafif, organik ve çevreye zarar vermeyen bu teknoloji sayesinde aynı renkler daha ince bir ekranda görüntülenebilir. Hepimizin düşündüğü böyle bir teknolojinin çok pahalı olacağıdır. Fakat araştırmacılar tek bir katman kullanılacağı için bu teknolojinin bir hayli ucuz olacağını söylüyorlar.

Yapılan bu çalışmada bilim insanları peptidlerin değişik kombinasyonlarını denediler. Peptid adını verdiğimiz şey kısa protein zincirleridir. Peptitler proteinlerin temel yapı taşıdır. Araştırmacılar yaşamın iki temel taşı olan peptid ve DNA’yı, metal ve plastik gibi inorganik malzemelerle ulaşılamayan teknolojik özellikler geliştirmede kullandılar.

PEPTİT NÜKLEİK ASİTLER (PNA)

Peptitlerin ve DNA’nın hibrit molekülü olan PNA bu çalışmada kullanılan ana unsurdur. Araştırmacılar nano düzeyde ve değişik kombinlerde PNA dizileri tasarlayıp bunları nano düzeyde yapılar inşa etmde kullandılar. Kurulan yapılar DNA’nın çift sarmal yapısını andırıyordu fakat peptitlerin özelliklerine sahipti. Bu görünümde tasarlanan yeni materyalin ikili doğasını temsil ediyordu.

Bu yapı ayrıca ışık yayabilen bir yapıydı. Yani her renkte ışığı yayabilen maddelerdi. Ayrıca bu yapılar sayesinde opto-elektronik cihazlarda tasarlanabilir.

Referanslar:

Hakkında Konuk Yazar