Anasayfa / Astronomi / Dünya’nın Yakınından 2014 EC Asteroiti Geçti

Dünya’nın Yakınından 2014 EC Asteroiti Geçti

2014 ec1

Dünyamızın çok yakınından en son 6 Mart’ ta bir göktaşı geçti. Dünya ‘dan sadece 73000 km uzaklıkta olan bu asteroit ya da diğer bir deyimle uzay kayası 2014 EC hiçbir risk yaratmadan sessizce geçti ve gitti. Asteroitin güvenli bir bölgeden geçtiği belirtildi. Her yıl 15-20 civarı asteroitin Dünya’ya Ay’ dan daha yakın bir bölgeden geçiyor. Fakat en son geçen sene Rusya’da Çelyabinsk kentine düşen meteor hasara yol açmıştı. Düşen meteorun15 metreye 17 metre boyunda ve 7000-10000  ton ağırlığında olduğunda NASA ve Roscosmos(Rusya Uzay Ajansı) tarafından açıklandı. Ayrıca meteorun yerden 19-24 km yüksekte patlayarak, 300 kilotonluk bir basınç yarattığı belirtiliyor. Hiroşima’ya düşen atom bombası sadece 15 ton basınç yaratmıştı. Meteorun büyük kısmının demir metalinden oluştuğu ve atmosferde yarattığı patlamanın şiddetinin 20-30 atom bombası kadar olduğu belirtiliyor. İşte bu gibi meteorlar gerçekten büyük yıkım yaratabiliyor. Fakat 6 Mart’ ta geçen meteor hiçbir  sorun yaratmadan geçti.

Önümüzdeki 100 yıl için hesaplanan yörüngeler her hangi bir asteroitin düşmeyeceğini gösteriyor, fakat yine  de yörüngesi hesaplanmamış asteroitler olabilir. Jüpiter’in güçlü çekimiyle bu tarz olası çarpışmalara karşı dünya ve  iç  bölümdeki gezegenleri kalkan gibi koruduğu düşünülüyor.

Bu ay geçecek 3  asteroit daha var. Bir sorun olmayacağı belirtiliyor.

2014 CU13 – 11 Mart 2014 – 190 metre büyüklük
2014 DU22 – 14 Mart 2014 – 60 metre büyüklük
2014 EM – 15 Mart – – 41 metre büyüklük

Kaynak : http://www.space.com/24945-again-new-asteroid-only-44-000-miles-from-earth-s-surface-orbit-animation.html

Daha önce Jüpiter’ e düşen dev asteroitlerden biri ,

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.