Anasayfa / Teknoloji Haber / DÜNYANIN İLK DİKEY GEMİSİ THE SEA ORBİTER GÖZLEM GEMİSİ

DÜNYANIN İLK DİKEY GEMİSİ THE SEA ORBİTER GÖZLEM GEMİSİ

Bu bir gelecek oteli değil. Bu bir fütüristik oşinografik deniz aracı, okyanusların tabanını araştırmak için inşa ediliyor. The Sea Orbiter adı verilen araç, bilimadamlarına bilimsel laboratuvar olarak hizmet verecek. Denizler dünyamızın üçte ikisini kaplamakta ve dünya üzerindeki hayatın % 80 ‘ inin okyanuslarda var olduğu biliniyor. Projenin fikir babası mimar Jacques Rougerie,  The Sea Orbiter dünyanın ilk dikey gemisi olduğunu 51 metre uzunluğunda olacağını belirtiyor. Teknenin olabildiğince  dengeli olacağı ve üçte ikisinin suyun altında olacağı  ve böylece bu batmayan geminin;pelajik ekosistem , plankton çeşitliliği ve balık stokları üzerinde çalışmak için oldukça uygun olduğu belirtiliyor. The Sea Orbiter konsept projesinin 52.7 milyon dolara mal olacağı ve ekimde inşasına başlanacağı tahmin ediliyor. Geminin gelecek yıl üretimi bitebilir

Oldukça ilginç olan projeyle farklı bir görüş açısı yakalanacağa benziyor. Geminin dışarıdan üçte birini göründüğünü, büyük kısmının denizin altında olduğunu da belirtiriz.

The SeaOrbiter: Futuristic Marine Research Vessel