Çarşamba , Kasım 22 2017
Anasayfa / Astronomi / Dünya 15 Günlüğüne Karanlığa Gömülecek Saçmalığı !

Dünya 15 Günlüğüne Karanlığa Gömülecek Saçmalığı !

newwatch yalanı

Saçma sapan gazete haberlerine yeni bir tanesi daha eklendi. İddiaya göre NASA’dan bilim insanları Venüs ve Jüpiter’de yaşanan astronomik olaylardan dolayı 15 Kasım’dan 30 Kasım’a kadar karanlığa gömülecekmiş. Yurt dışında bir kaç sansasyonel sitenin yaptığı saçma haberi , hem de NASA gibi saygıdeğer bir kurumun ismi kullanılarak yayması oldukça enteresan. NASA’nın sitesine girdiğimizde böyle bir haberin olmadığı görülüyor.

Newswatch33 sitesi de güneş’in X – ışını spektrumunda mavi fotoğrafının kullanarak ,insanları korkutmaya çalışıyor.

mavi güneş

Geçtiğimiz sene, yine benzeri saçma sapan bir haber kaynağından Hindistan’da 179 yaşındaki yaşında bir adam olduğu öne sürülmüştü. Asıl ilginç tarafı gazetecilik eğitimi almış insanların bu saçma sapan haberlere balıklama atlaması.

sabah-dunya-kararacak

Kozmik Anafor‘ da bu yalan haberi ele alarak, zihinlerdeki bu karışıklığı gidermiş.

Kozmik Anafor’un dediği gibi ;

Evrende bildiğimiz hiçbir fenomen, Güneş’i veya bir yıldızı “belli tarihler içerisinde aniden” karartamaz, ışığını azaltamaz, söndüremez. Yıldızlar, hele ki çapı 1,4 milyon km olan Güneş çok büyük yapılardır ve parlaklığında değişim olabilmesi için onlarca Jüpiter kütlesinde gazın yıldızın çevresini sarması gerekir. Bu olsa bile, parlaklık değişimi Dünya gökyüzünü “karartabilecek” kadar fazla olamaz.

Haber metinlerinde detaylı biçimde anlatılan saçma senaryonun ise hiçbir biçimde gerçekleşme ihtimali yok. Çünkü, tümüyle masa başında bilimsel görünümlü olacak biçimde uydurulmuş saçmalıklardan ibaret. Unutmayın, yeterli kütleye sahip bir karadeliğin bile Güneş’i söndürebilmesi ancak yüzyıllar, hatta binyıllar sürecek yavaş bir süreçte gerçekleşebilir.

Sabah gazetesindeki haber nedense silinmiş …

Lütfen böyle haberlere itibar etmeyin, gerçek bilim sitelerinden böyle haberler gelmedikçe, lütfen itibar etmeyin.