Pazartesi , Aralık 18 2017
Anasayfa / Bilimsel Gelişme / Doğal Olmayan Moleküller Sentezleyen Yarı Sentetik Organizma Geliştirildi

Doğal Olmayan Moleküller Sentezleyen Yarı Sentetik Organizma Geliştirildi

Bilim insanları bir organizmanın DNA zincirini nükleotitlerle uzatarak,doğal olarak yeni biyolojik bileşikler üretecek yarı sentetik bir organizma oluşturdu. Son yıllarda ABD Scripps’den araştırmacılar tarafından geliştirilen 2 baz sayesinde 6 bazlı DNA  oluşturuluyor.

Kaliforniya Scripps Araştırma Enstitüsü’nden araştırmacılar adenin,sitozin,guanin ve timin nükleotitleri kullanarak, X ve Y adını verdikleri iki sentetik nükleotit ürettiler. Üretilen bu sentetik nükleotitlerin, modifiye E.coli bakterisine ilave edilebileceğini gösterdiler.

Böylece DNA’sına ekstra harfler eklenerek yaşayan ilk organizma olmuştu. Fakat bu organizmada stabilite problemi vardı. Sentetik nükleotitler hücre bölünmesi esnasında sonsuz bir şekilde var olamıyorlardı.

“Genomunuz sadece bir günlüğüne stabil değildir. Genomunuz bir ömür boyu stabil kalmak zorundadır. Eğer bu yarı sentetik organizma gerçekte bir organizma olacaksa, dengeli bir şekilde bilgiyi aktarmalıdır, “ diyor kıdemli araştırmacı Floyd Romesberg .

Yine CRISPR-Cas 9 Yardıma Yetişti

İşte araştırmacıla mucizevi genetik araç  CRISPR-Cas9’u kullanarak,Y molekülü en uygun duruma getirdiler.

İşte Ocak ayında uygulanan bu teknikle 6 harfli bir genetik kod oluşturularak, ilk stabil organizma oluşturuldu.

Bugün yeni yayınlanan bir araştırma ile moleküler stabilite sağlanan yeni yarı sentetik bakterinin X ve Y nükleotitleri ACTG ile aynı verimle transkript ve çevrim yapabildiğini duyurdular.

Yeni transkripsiyon işleminde organizma doğal olmayan proteinleri de sentezleyebiliyor. Ayrıca X ve Y nükleotitlerinin doğal nükleotitler gibi sentezlenebileceği belirtiliyor. Bu proses sayesinde daha az hidrojen bağına dayanan molekül replikasyonlarına ışık tutabilir.

Yarı sentetik türevli proteinlerin üretilmesi ile doğada daha önce görülmemiş yapılar sentezlenebilir.

Elde edilen bulgular Nature dergisinde yayınlandı.

Kaynak :http://www.sciencealert.com/new-semi-synthetic-organism-can-make-molecules-we-ve-never-seen-before-dna-unnatural