Salı , Ağustos 22 2017
Anasayfa / Bilgisayar / DNA Bilgisayarlar Geliyor Mu?

DNA Bilgisayarlar Geliyor Mu?

edta DNA bilgisayar

East Anglia üniversitesinden yeni yayınlanan bir araştırmaya göre bir gün gerçekten bilgisayarlar DNA’dan yapılabilecek. Bilim insanları DNA yapısını bakır tuzları ve EDTA (etilen diamin tetra asetik asit) kullanarak, değiştirmenin(switch) yolunu buldular. EDTA şampuanlar ve ev kimyasallarında bolca kullanılan organik bir asit.

DNA’nın  bir parçasının asit kullanılarak değiştirilmesi i-motif adı verilen katlanmaya neden oluyor. Chemical Communications dergisinde yeni yayınlanan bir araştırmaya göre, DNA yapısında pozitif olarak yüklenmiş bakır katyonlarıyla ikinci kez maşa benzeri bir yapıya dönüştürülebildiğini gösterdi. Bu değişim EDTA ile geriye çevrilebilir.

Bu teknolojinin uygulamaları nanoteknolojiye aktarılarak, DNA kullanan işlem yapan makineler üretilebilir. Böylece silikon yerine DNA bilgisayar işleme kullanılabilir.

Ayrıca bu teknoloji sayesinde deniz canlılarında ve suda oldukça toksik olabilen bakır katyonlarının varlığı tespit edilebilir.

Baş araştırmacı Dr Zoë Waller; “Araştırmamızda genetik materyal DNA’nın bugüne kadar görülmemiş şekilde değiştirip ,kullanabileceğimizi gösteriyor,” diyor .

Daha öncesinde tek bir değişme (switch) mümkünken, araştırmacılar ilk kez bu yapının ikinci kez değiştirilebileceğini gösterdi.

“Bu buluşun potansiyel uygulaması DNA bazlı bilgisayarlar için mantık kapıları yapılabilmesidir. Mantık kapıları bilgisayar ve diğer elektronik ekipmanlarda kullanılabilen birincil inşa anahtarıdır. Fakat normalde transistörlerden veya diyotlardan yapılırlar. Bu araştırma sayesinde DNA’nın nasıl anahtar mekanizmasında kullanılarak nanoteknoloji veya DNA tabanlı bilgi işlem için mantık kapıları oluşturabileceği anlaşılabilir,” diyor araştırmacılar.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2015/08/150819083421.htm