Anasayfa / Biyoloji / Deniz Altındaki Volkanlarda Mikrobiyal Hayatın Limitleri : Üçüncü Dünyanın Organizmaları Kayalar ve Tortularda Yaşıyor

Bazı tahminler olmasına rağmen , üçüncü dünyanın kayalıkları ve tortularında yaşayan organizmalar habitatları ve ekolojisi gereği halen gizemini korumaya devam ediyor. Massachusetts Amherst Üniversitesi’ nden Mikrobiyolog James Holden ilk kez denizaltı volkanlarının çatlaklarında yaşayan metan solunumu yapan mikroplarla ilgili detaylı bir raporu Proceedings of the National Academy of Sciences’ da yayınladı.

Holden’ ın dediği gibi, ” Bu kanıtla 20 yıldan  öncesine kadar deniz yüzeyinin altında  inanılmaz bir biyokütle var. Bu biyokütlenin denizin yüzeyinde yaşayan bitkiler ve hayvanlar kadar olabileceğini düşünüyoruz. Biz derin kayalıkların içindeki mikroplarla ilgileniyoruz, bu mikropları incelemek için en iyi yöntemse denizaltı volkanlarında hidrotermal çıkışları gözlemek. Sıcak su bu mikroplara gerekli enerji ve besini sağlamaktadır.”

Bu araştırma ayrıca 3 milyar yıl önceki dünyanın metabolik proseslerinin gelişimine benzer özellikler gösteriyor.Ayrıca dünyadışı mikrobiyal yaşamın nasıl olabileceği de bu şekilde tahmin edilebilir. Ayrıca, bu çalışma metanojenleri de içeriyor, bu mikroplar hidrojen ve karbondioksit kullanarak atık metan üretiyor, bu da belki dünyada doğalgaz oluşumuna ışık tutabilir.

Temel hedefimiz, tahmin edilebilir bilgisayar modellerinin test sonuçlarına dayanarak, doğada hidrojenin başlangıcının  aşamalarını hipertermofilik(süper sıcaklık seven) metanojenik(metan üreten) mikropların hidrotermal sıvılarda oluşumunu simüle etmekti.”Asıl ilgimizi çekense bu modellemelerin kayalık ortamda çeşitli habitatların olabileceğini göstermesi  , bu nedenle yüzeyin altına inerek bu ortamı ayırt etmek istedik.” olarak Holden açıklıyor.

Helene Ver Eecke yüksek lisans öğrencisi, 2 litrelik biyoreaktörde hidrojen seviyeleri kontrol edilerek, saf hipertermofilik metanojenler üretmeyi başardı. Üç çeşit organizmada benzer kinetikler gözlendi. Bu deneylerde ilk kez 17 mikromolar hidrojen artışı gözlendi.

Araştırma denizaltı Alvin kullanarak hidrotermal sıvılardan 350 C derecede okyanus çatlaklarından Axial volkanından ve Endeavour Segmentinden numuneler alınarak 320 km boyunca yerin 1,5-2,5 km altından numuneler alındı.