Anasayfa / Astronomi / Bilim İnsanları Galaksimizde Daha Fazla Gezegende Hayat Olabileceğini Tahmin Ediyor

kepler yeni gezegenler

Bilim insanları sadece bizim galaksimizde bile hayatı destekleyebilecek milyarlarca Dünya benzeri gezegen olduğunu hesapladılar. Avustralya Ulusal Üniversitesi’nden doktora öğrencisi Tim Bovaird ve Doç. Dr. Charley Lineweaver 200 yıllık bir fikri Kepler Uzay Teleskopu tarafından binlerce dış gezegene(öte gezegen)uygulamayı keşfetti. Bu sayede yaşanabilir bölgesinde(goldilocks bölgesi) iki gezegen olan standart bir yıldız buldular. Bu gezegenlerde su sıvı halde bulunuyor ve hayat olma ihtimali var.

“Yaşamın bileşenleri oldukça bol ve şimdi yaşanabilir bir ortamın bolca mevcut olduğunu biliyoruz, “diyor Avustralya Ulusal Üniversitesi Astronomi ve Astrofizik Araştırma Bölümü’nden Doç. Dr. Charley Lineweaver.

“Buna rağmen , evrenin insanlar gibi uzay gemileri ve radyo teleskopları yapabilen uzaylılarla dolu olmadığını söyleyebiliriz. Eğer öyle olsa onları gözlemler veya radyo teleskopla duyabilirdik. Yine de orada yaşamın dar boğazında canlılar olabilir. Ya da zeki uygarlıklar evrilmiş ve  sonrasında kendi kendini yok etmiş olabilir,” diyor Doç. Dr. Charley Lineweaver.

Kepler uzay teleskopu, yıldızlarına çok yakın gezegenlerde suyun çok ısınacağını öngörerek peşin hüküm verse de, ekip Kepler’in sonuçlarını Uranüs’ün varlığını öngören teoriyle ekstrapole ediyor.

Titius-Bode bağlantısını ve Kepler verilerini kullanarak Kepler’in göremediği gezegenlerin pozisyonunu da tahmin edebiliyoruz diyor Doç. Dr. Lineweaver.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2015/02/150204184449.htm