Anasayfa / Bilim / Curiosity Mars’ taki Kayalarda Değişik Bir Kaplama Tespit Etti

Curiosity Mars’ taki Kayalarda Değişik Bir Kaplama Tespit Etti

Curiosity özel lazer analizörü ChemCam(Kimya-Kamera)  sayesinde ilk sonuçlar gelmeye başladı. İlk olarak yumruk büyüklüğünde bir kayaya yapılan lazer atımı yapıldı. Bilimsel analiz ekibinden gelen bilgiye göre lazer 500 atım yaptıktan sonra, Mars yüzeyinin karışımı hakkında temiz veriler aktarılmaya başladı.

Spektrumun oldukça iyi gözüktüğü belirtiliyor. ChemCam çok güçlü bir lazer kullanıyor. Bu lazer o kadar güçlü ki, iğne başı kadar bir bölgeye bir milyon ampül takılmasına eşdeğer enerji veriyor.Lazer 7 metre uzaktan hedefinin küçük bir kısmını buharlaştırıyor. Çıkan plazmatik ışık sistemi 4.3 inçlik teleskopundan, optik fiber ağ yardımıyla gezgindeki spektrometreye aktarılıyor. Spektrum kaydedilerek dünyada  bilim adamlarına gönderilerek , buharlaşan maddenin elementsel birleşimi belirleniyor.

Periyodik tablodaki her elementin özel bir spektral işareti var. Bilim adamları bu spektral parmak izlerini kullanarak Mars’ ın jeolojisini, var olabilecek suyu ve suyla biyolojik organizmaların etkileşimlerini hesaplayabiliyor.

Işınlanan taş, N-165 olarak isimlendirildi. İlk analizden sonra kayanın bir içeriği olduğu gözlendi. Daha da enteresanı ise taşın yüzeyinde bir çeşit kaplama olduğu ilk ışınlamalarda magnezyum ve hidrojen görüldüğü sonrasında ise görülmediği belirtiliyor. Bu da yüzeyde bir miktar toz ve farklı türden materyallerle kaplı olduğunu gösteriyor.

Koronasyon analizleri bittiğikten sonra bilim ekibi yeni hedefler seçecek. Yeni hedefin ise  çirkin görünen bir kaya grubu olan Goulburn olduğu belirtiliyor.

Kaynak: DOE/Los Alamos National Laboratory.