Çarşamba , Ocak 18 2017
Anasayfa / Bilim / Çocuklarda Antibiyotik Kullanımı Obezitenin Artmasına Neden Olabiliyor

Çocuklarda Antibiyotik Kullanımı Obezitenin Artmasına Neden Olabiliyor

Newyork Üniversitesi’ nden araştırmacılar geniş çaplı klinik araştırmalara dayanarak,  çocuklarda metabolizmanın nasıl etkilenerek obeziteye neden olduğunu keşfetti.

1950′ lerde beri düşük dozda antibiyotik bolca tarım endüstrisinden kullanılırdı. Onlarca yıldır, subterapik antibiyotik terapi(STAT)  sayesinde koyunlar,domuzlar,tavuklar,hindiler gibi pek çok çiftlik hayvanına kilo aldırılıyordu.

Araştırmacı ilk yazarı, Ilseung Cho ve meslektaşları antibiyotiklerin vücudu nasıl etkileyerek gut içindeki bakteriyi değiştirebileceği hipotezini açığa çıkardı. Gut mikrobiyomu topluluğu midede yaşıyor ve antibiyotik alımında vücuta yayılan hastalığı yoketmek için metabolizmaya etki ediyor. Ayrıca antibiyotik alan farelerde kemik yoğunluğunun arttığı ve bunun özellikle metabolizmayla ilişkin hormonlarla alakalı olabileceği belirtiliyor.

Böylece antibiyotik kullanımıyla metabolizmanın önemli bileşenlerinin değiştiği anlaşıldı.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120822130837.htm