Anasayfa / Biyoloji / Cerrahlar için 3D Hücre Yazıcı Kalem BiyoPen (Biyokalem) Sayesinde Hızla İyileşeceksiniz

biyopen hücre işleyen kalem

3Doodler ve  SwissPen gibi teknolojiler 3D baskı teknolojisini tüketicilerin ellerine ulaştırırken, BioPen adı verilen Wollongong Üniversitesi’nden (Avustralya) yeni bir teknoloji daha kabiliyetli elleri hedefliyor. Cerrahlar için tasarlanan bu kalem sayesinde bir mucize gerçekleşiyor ve canlı hücreler istenilen bölgeye yerleştirilerek kemik ve kıkırdakların iyileşmeleri hızlandırılıyor. Yani bu biyo kalem sayesinde yaralanan bölgeye hücre takviyesi yapılabiliyor.   Kalemden çıkan materyal hafif bir UV ışığı yardımıyla katılaşıyor. Bu sürekli eklenen hücreler tabaka tabaka işlenerek 3D yapı oluşturuluyor.

Hücreler yaralı bölgeye eklendikten sonra, üreyerek sinir, kas veya kemik hücresine dönüşüyor. Sonunda ise dokuları oluşturuyor. Biyopen ya da türkçesi biyokalem aynı zamanda gelişme faktörlerini besleme ya da  ilaçların bölgeye yayılmasını sağlama amaçlı kullanabilir. Geliştiriciler el tipi tasarımı sayesinde ameliyat masalarında hassasiyet ve taşınmanın kolaylaşacağını belirtiyor.

“ Biyopen tedavisi sayesinde akut olarak hasar görmüş kemik ve kıkırdakları iyileştirmek mümkün olacak, yani spor veya araç kazalarında alınan yaralanmalar iyileştirilebilecek,” diyor Prof. Choong. Prof. Wallace’ın araştırma ekibi kök hücreler ve polimer kimyasını bir araya getirerek, cerrahlara kemikleri ve eklem hasarlarını iyileştirme konusunda yeni çözümler sunuyor.

Melbourne St Vincent Hastanesi’nde denenen biyokalem teknolojisi,  Prof. Peter Choong’ un başkanlığında,  klinik denemelerde kullanılacak hücre materyalini mükemmelleştirmek için geliştiriliyor.

Belki de gelecekte 3 boyutlu yazıcı robotlar kırılan yerlerini onarak ve iyileştirecek. Bu sanki Elysium filminden bir sahne gibi gelebilir. Umarız sadece zenginlerin değil fakirlerin de yararlanacağı teknolojiler gelir.

Kaynak : http://www.gizmag.com/biopen-handheld-3d-printer/30085/