Perşembe , Mayıs 24 2018
Anasayfa / Elektronik / Cep Telefonları Sesle Şarj Edilebilecek

Cep Telefonları Sesle Şarj Edilebilecek

sesle şarj

4 yıl önce Koreli bilim insanları cep telefonlarını sesle şarj edebileceklerini iddia etmişlerdi. Piezoelektrik etkiyle çinko oksit nano teller sayesinde seslerden doğan titreşimleri elektriğe dönüştürebilmeyi amaçlamışlardı . Fakat bugüne kadar telefonu şarj edecek kadar akım yaratılamadı. Fakat Nokia ve Londra Queen Mary Üniversitesi’nden(QMUL) bilim insanları sonunda telefonu sesle şarj etmeyi başardılar.

Kore ekibine benzer şekilde Nokia/QMUL araştırmacılar, çinko oksitten çinko nanorod yapraklar üreterek ses dalgalarını kullanacak titreşebilecek bir düzenek tasarladılar. Çinko oksit ses dalgalarıyla etkileşime girerek mekanik strese maruz kalarak elektrik üretebiliyor. Sesle beraber bükülen nanorodlar piezo elektrik olay sayesinde akım üretebiliyorlar.

Bilim insanları plastik yaprakların üzerini sıvı çinko oksitle kaplayarak işe başladı. Sonrasında ise yaprak kimyasal bir karışıma yerleştirilerek, 90 ºC’ ye kadar ısıtıldı. Bu sayede çinko oksitler nano çubuk (rod) dizilerine dönüştü.

Voltaj elde etmek içinse nanorod yaprak iki elektriksel iletim yaprağının arasına yerleştirildi. Normalde bu parçalar altından üretilirken, araştırmacılar alüminyum folyo kullanarak tasarruf ettiler.

Nokia Lumina 925 büyüklüğündeki prototip cihaz normal günlük gürültüyle ( trafik,müzik,konuşmalar) 5 volta kadar potansiyel üretebiliyor. 5 volt ise usb çıkışından elde edilen voltaj kadar olmakla beraber, daha önce elde edilen 50 milivolttan çok daha yüksek bir gerilim sağlıyor.

“Bu sayede mobil cihazlar çok daha uzun çalışarak, çevremizde her zaman mevcut enerjiyi kullanabileceğimiz bir konsept oluyor. Umarız bu teknoloji kullanılacak hale getiririz, ” diyor Dr. Joe Briscoe.

Kaynak : http://www.gizmag.com/phone-charging-sound/33326/