Pazartesi , Aralık 18 2017
Anasayfa / Biyoloji / Canlı Bakterilerden Renk Değiştiren Dövme Basıldı

Canlı Bakterilerden Renk Değiştiren Dövme Basıldı

MIT’den bilim insanları genetiği değiştirilmiş bakteriler kullanarak farklı stimulantlara cevap verebilen canlı dövme geliştirdiler. Elektronik dövmeler ve akıllı mürekkep teknolojileri ile giyilebilir sensör teknolojisinin nasıl heyecan verici bir potansiyeli taşıdığını sergiliyor. Mühendisler birbirinden farklı materyallerle çalışsa da, yaşayan hücreler oldukça ilginç bir kullanım olsa gerek.

İlk adım olarak 3D yazıcının başlığından çıktığında ölmeyecek kadar güçlü hücre duvarlarına sahip bakteriler bulmak gerekiyordu. Ayrıca bakterilerin 3D yazıcıda kullanılacak hidrojellere de uyumlu olması gerekiyordu. Sonrasında geliştirilen teknoloji sayesinde 30 mikron çözünürlüğe kadar inilebiliyor.

3D baskılı bakteri hücrelerinden bir yama yapmak için bakteriler aynı bir ağacın dalları gibi bir elastomer tabakanın üstüne yerleştirildi. Her daldaki bakteri farklı bir kimyasal uyarana cevap verecek şekilde tasarlandı. Örneğin, insan eline uygulanan bu yamadaki bakteriler farklı kimyasallara karşı farklı tepkiler göstererek renk değiştiriyor.

Bu yama ya da dövme oldukça bilim kurgu gibi aslında. Bu sayede genetiği değiştirilmiş bakteriler birbiriyle iletişim kuran transistörler gibi çalışıyor.

Gelecekte bu sayede giyilebilir yaşayan işlem yapan platformların oluşturulması planlanıyor.

Yakın bir zamanda bu teknoloji kullanarak, uyarı yapıştırmaları yapılarak, vücutta gerçekleşen pH, sıcaklık değişkenlerine sinyal üreterek giyilebilir sağlık monitörleri izleyecek teknolojiler geliştirilebilir.

Video ne kadar ilginç bir teknoloji olduğunu gösteriyor.

Kaynak: https://newatlas.com/3d-printing-live-bacteria-cells-wearable-sensors/52485/