Anasayfa / Genel / BOSS: Karanlık Enerji ve Uzay Geometrisi

BOSS: Karanlık Enerji ve Uzay Geometrisi

SDSS-III Baryon Osilasyon Spektroskopik Araştırması(BOSS-Baryon Oscillation Spectroscopic Survey) ile parlak kırmızı galaksiler ve kuasarların karakteristik boyutları tespit edilerek, erken evrendeki uzaysal yayılımları haritalanacak. Erken evrendeki ses dalgaları, denizdeki kumsal dalgaları gibi yayılır ve kozmik mikrodalgaların arka plan karakteristik göstergeleri gibidir. Bu  dalgalar bugün galaksinin boşluklarında ve duvarlarında evrilmiştir. Baryon akustik osilasyon(BAO) ile bugün galaksiler görünür hale geliyor.Böylece evrenin akustik yansımalarında evrenin önceki haritası 3 boyutlu şekilde çıkarılabiliyor.

BOSS ile yapılan sondajlarla  evrendeki galaksilerin ve kuasarların formları ve evrimleri anlaşılabilecek.

Bir Bakışta BOSS
Karanlık Zaman Gözlemleri
2009 sonbahar-2014 Bahar
1,000-fiber spektrokraf, çözünürlük R~2000
Dalga Boyu : 360-1000 nm
10,000 Kare Derece
1.5 milyon galaksinin Kırmızı halkası(Redshift) Z=0.7 için
 160,000 kuasar kırmızı halkası için(redshift) Lyman-α forest spectra  s 2.2 < z < 3

Kaynak: http://www.sdss3.org/surveys/boss.php

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.