Anasayfa / Genel / BOSS: Karanlık Enerji ve Uzay Geometrisi

BOSS: Karanlık Enerji ve Uzay Geometrisi

SDSS-III Baryon Osilasyon Spektroskopik Araştırması(BOSS-Baryon Oscillation Spectroscopic Survey) ile parlak kırmızı galaksiler ve kuasarların karakteristik boyutları tespit edilerek, erken evrendeki uzaysal yayılımları haritalanacak. Erken evrendeki ses dalgaları, denizdeki kumsal dalgaları gibi yayılır ve kozmik mikrodalgaların arka plan karakteristik göstergeleri gibidir. Bu  dalgalar bugün galaksinin boşluklarında ve duvarlarında evrilmiştir. Baryon akustik osilasyon(BAO) ile bugün galaksiler görünür hale geliyor.Böylece evrenin akustik yansımalarında evrenin önceki haritası 3 boyutlu şekilde çıkarılabiliyor.

BOSS ile yapılan sondajlarla  evrendeki galaksilerin ve kuasarların formları ve evrimleri anlaşılabilecek.

Bir Bakışta BOSS