Perşembe , Kasım 23 2017
Anasayfa / Elektronik / Bomba Dedektörü Yüzük Yapıldı

Bomba Dedektörü Yüzük Yapıldı

Yeni geliştirilen teknoloji harikası bir yüzük, çevredeki bombalar gibi kimyasal tehditleri ve hatta biyolojik tehditleri algılayabiliyor. Kaliforniya Üniversitesi’nden Joseph Wang ve arkadaşlarının geliştirdiği yüzük iki ana parçadan oluşuyor. Elektrokimyasal bir sensör spesifik bileşikleri belirlerken, elektronik devre kartı veriyi işliyor ve kablosuz olarak akıllı telefon veya dizüstü bilgisayara doğrudan aktarıyor. Her ne kadar yüzük dense de, o kadar da küçük bir aksesuar değil açıkcası.

Hem voltammetrik ve kronomamperik ölçümleri bir arada gerçekleştiriyor ve geniş çaplı tehditleri tespit edebiliyor. Mevcut prototip, patlayıcılar ve organofosfat sinir ajanlarını , hem buhar hem de sıvı fazda tespit edebilecek şekilde optimize edilebiliyor.

Araştırmacılar; “ilk kez tümüyle entegre kablosuz devrelerle çalışan multiplex kimyasal sensör platformunun, birkaç farklı güvenlik tehditinde simültane kullanılabileceğini gösterdik. Mevcu çalışma giderek artan giyilebilir teknolojiler alanında artan kullanımı arttıracaktır.”

Araştırma ACS Sensors (American Chemical Society) dergisinde yayınlandı.