Perşembe , Haziran 22 2017
Anasayfa / Bilim / Bilim İnsanları Mars Göktaşlarında Yaşam Belirtisi Metana Rastladı

Bilim İnsanları Mars Göktaşlarında Yaşam Belirtisi Metana Rastladı

metan mars

Bilim insanları Mars kökenli 6 volkanik taşı inceleyerek hepsinde aynı miktarda izotopik birleşime rastladı. Ayrıca her numunede  metan olduğu kütle spektrometresinde görüldü. Ayrıca ekip Mars’dan olmayan iki göktaşında daha az metan olduğunu gözlemledi. Bu keşif Mars yüzeyinde  olgunlaşmamış yaşam formları olabileceği ihtimalini doğuruyor. Gezegenimizde mikroplar bunu bolca yapıyor.

Renk ve kokuya sahip olmayan metan, en basit organik molekül olarak biliniyor. Yanıcı olan gaz Mars atmosferinde ilk kez 2003 yılında Avrupa Uzay Ajansı’nın (ESA) Mars Express uydusu tarafından tespit edilmişti. NASA’nın keşif robotu Curiosity, geçtiğimiz yıl Gale kraterinde metan izlerine rastlamıştı.

Dünya’da metan, büyükbaş hayvanların yemek sindirimi gibi canlılara ait faaliyetlerin yanı sıra, yanardağ patlamaları gibi doğaya özgü olaylarda ortaya çıkıyor.

Space.com’a açıklama yapan araştırma ekibinden Nigel Blamey, Dünya’ya düşen altı Mars meteoritinden numune alarak incelediklerini belirtti. Her bir meteoritten, bir gramın çeyreği kadar parça alındı.

Nature Communications dergisinde yayımlanan araştırma sonucunda, meteroitlerin Dünya’ya çarptıkları zaman metan ve diper gazlar saçtıklarını gösterdi. Blamey, Dünya atmosferinin neredeyse yüzde 1’i kalınlığındaki Mars atmosferi yaşama olanak vermek konusunda çok yetersiz kalsa da, metanın yeraltında bulunuyor olabileceğini belirtti.

Blamey, bulgular ışığında Mars’ın yüzeyinde değil ancak yüzeyinin altında mikroplar saklayabiliyor olabileceğini söyledi. Araştırmaya yeni göktaşları eklenerek, yeni bulgular elde edinilmek isteniyor.

Kaynaklar: http://www.sciencedaily.com/releases/2015/06/150616123755.htm