Anasayfa / Bilimsel Gelişme / İlk Kez Moleküllerin Reaksiyon Öncesi ve Sonrasının Fotoğrafı Çekildi

İlk Kez Moleküllerin Reaksiyon Öncesi ve Sonrasının Fotoğrafı Çekildi

reaksiyon fotoğrafı

Herhalde her kimyagerin rüyasıdır bir reaksiyonun fotoğrafını çekmek. İşte Berkeley’ den bilim adamları bu hayali gerçeğe dönüştürdü. Kaliforniya Üniversitesi’ nin geliştirdiği teknik bilim dünyasını  değiştirecek. İşte teknoloji harikası atomik kuvvet mikroskopu sayesinde bilim adamları atomların fotoğraflarını ve aralarındaki bağları gözleyebiliyorlar. Bugüne kadar bilim adamları, sadece spektroskopik yöntemlerle reaksiyonları takip edebilirken, Berkeley ‘ den bilim adamları reaksiyon sırasında moleküldeki değişimi gözleyebildiler. Bir reaksiyonun fotoğrafını çektiler.

“ Nerdeyse her gün bu molekülleri kullanmama rağmen, gerçekten fotoğraflarını görünce oldukça şaşırdım. Vay canına ! Bu moleküller öğretmenlerin asla göremeyeceğimizi söylediği moleküllerdi, fakat artık biz onları görebiliyoruz, “ dedi Berkeley Kimya Bölümü’ den baş araştırmacı Doç. Dr. Felix Fischer .

Bu yolla moleküler reaksiyonları görüntüleme sadece kimya öğrencilerine değil , aynı zamanda kimyagerlere reaksiyonlar sonucu ürettikleri molekülleri gözlemeyi ve ince hesaplamalar yapmalarını mümkün kılacak. Fischer ile birlikte çalışan Berkeley’ den fizikçi Michael Crommie, kaydedilen bu fotoğraflar sayesinde  , yeni grafen nano molekül yapıları yaparak yeni nesil bilgisayarlar için potansiyel uygulamalar yaratmak istiyorlar.

Ayrıca bu teknoloji sayesinde katalitik yüzeylerde gerçekten ne gibi değişimler gerçekleştiği belirlenerek, seçicilik arttırılabilecek.

ilk reaksiyon fotografi-gerçek bilim