Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / İlginç Bilim / BEYNİNİZ TRNS İLE HIZLI VE ACISIZ BİR ŞEKİLDE MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR

BEYNİNİZ TRNS İLE HIZLI VE ACISIZ BİR ŞEKİLDE MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR

Gelecekte kafanızda sayılarla ve hesaplamalarla olan kabiliyetinizi geliştirmek isterseniz, kendinizi aynen Matrix’ teki gibi fişe takmanız yetecek. Current Biology araştırma dergisinde 16 Mayıs’ ta yayınlanan araştırmaya , beynin zararsız bir şekilde stimüle edilmesiyle matematik kabiliyetinin önemli bir şekilde arttığı gözlendi. Bilim adamları böylece beynin matematiksel açıdan geliştirildiğini göstermiş oldu.

“Sadece 5 günlük bilişsel eğitim sayesinde non-invazif bir şekilde ağrısız bir beyin stimülasyonu sağlanarak, uzun süreli beyin fonksiyonlarında geliştirme mümkün olacak , “ diyor Oxford Üniversitesi’ den Roi Cohen.

İnanılmaz bir şekilde yapılan eğitimin 6 aylığına kalıcı olduğunu gösterdi. Buna rağmen transkraniyal random(rastgele) noise( gürültü) stimülasyonuyla (TRNS)  ilişkili olan metodun tam olarak nasıl işe yaradığı anlaşılabilmiş değil. Fakat bilim adamları kanıt olarak, beyindeki nöronların daha senkronize şekilde ateşlendiğini tespit etti.

Cohen Kadosh ve meslektaşları diğer bir beyin stimülasyonun insanların daha iyi öğrenmesini ve yeni numaraları işleyebilmesini sağlayacak. Fakat transkraniyal rastgele gürültü sitümülasyon methodunun faydaları önceden pek tahmin edilemiyor. Bu nedenle TRNS metodunun daha fazla insana yardım edebilecek potansiyeli olduğu düşünülüyor. Çünkü, TRNS sayesinde sadece yeni rakamlar öğrenilmiyor; beyin pek çok sayıyı art arda çarpıp, bölebiliyor ya da toplayabiliyor. Yani mental aritmetik gelişiyor.Beyin için mental aritmetik oldukça kompleks ve çetin bir görev .  % 20’ den fazla insan mental aritmetik kullandığından, beyin mental aritmetiğe her zaman muhtaç. Örneğin, bakkaldan bir şeyler aldığınızda mental aritmetik sayesinde hesaplamayı yapıp, paranızın üstünün doğru olup olmadığını biliyorsunuz.

Dahası Cohen Kadosh’ a göre, nöroloji ve eğitimin daha iyi entegrasyonu ile , insanların matematik ve daha fazlası için bilişsel potansiyeli ortaya çıkartılabilir. Ayrıca nörodejenaratif hastalıklar, inme ve öğrenme bozuklukları bu sayede kısmen tedavi edilebilir.

Beynin matematiksel bir hesaplama yapmak çok kompleks bir bilişsel aktivite ve değişik bilişsel kabiliyetler üzerine kurulu. Cohen Kadosh ;  “  Eğer matematiksel  kabiliyeti geliştirebilirsek, daha basit bilişsel kabiliyetleri geliştirmek için iyi bir şans yakalarız, “   diyor.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/05/130516123912.htm