Anasayfa / Biyoloji / BAKTERİLER MOLEKÜLLER YARDIMIYLA BİRBİRİYLE İLETİŞİM KURARAK ANTİBİYOTİKLERE KARŞI DİRENÇ GÖSTERİYORLAR

Western Üniversitesi’ nden yapılan yeni bir araştırma, Burkholderia cenocepacia (B. Cenocepacia) bakterisinin antibiyotik tedavisine karşı koymak için eşi görülmemiş bir iletişim kurduğunu açığa çıkardı. B. Cenocepacia çevresel bir  bakteri olup, hastalarda enfeksiyona neden olarak kistik fibroz  (CF)’ a veya  bağışıklık sistemini tehlikeye atıyor.

Dr. Miguel Valvano ve birinci yazar Ömer El-Halfawy (doktora adayı) , bakteri popülasyonunun antibiyotiklere daha dayanıklı olmak için;  hücrelere karşı daha zayıf moleküller paylaşarak, antibiyotiklerin öldürücü etkilerine göre daha dayanıklı kıldığını gösterdi. Bu küçük molekülller  modifiye amino asitlerden türevlenerek, sadece duyarlı B. cenocepacia hücreleri değil, CF patojen içeren bakterileri de  (Pseudomonas aeruginosa, and E. coli. ) koruyor. Araştırma PLOS ONE dergisinde basıldı.

“Elde edilen bulgular bakteri hücreleri arasında bu küçük moleküller yardımıyla, kimyasal bir iletişimden kaynaklanan yeni bir antimikrobiyal direnç mekanizması olduğunu açığa çıkardı, “ diyor Dr. Valvano.  Dr Valvano, Western Üniversitesi Schulich Tıp ve Dişcilik Fakültesi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji Bölümü’ nde misafir profesör lük yapıyor. Dr Valvano böylece bu yardımcı molekülleri safdışı edebilecek ilaçlar tasarlanabileceğini belirtiyor.

“ Bu küçük moleküller bazı istinalar dışında çoğu bakteri tarafından üretilebilir ve üretilen bu moleküller sanki bir evrensel dil gibi pek çok bakteri tarafından algılanabilir, “ diyor El-Halfawy.

Bakterinin bu şekilde iletişim kurması  antibiyotiklere karşı direnç göstermesine sağlıyor. Bir sonraki adım bu fenomeni inhibe etmek için yeni yollar bulmak.

Araştırma Kanada Kistik Fibrosis ve Marie Curie Kariyer Entegrasyonu tarafından fonlarla desteklendi.

Belkide böylece pek çok enfeksiyon yaratan bakterinin kökü kazınabilecek.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/07/130704095130.htm