Pazartesi , Ekim 23 2017
Anasayfa / Astronomi / Ayın İç Yapısında Su Olduğu Tespit Edildi

Ayın İç Yapısında Su Olduğu Tespit Edildi

Amerika’nın Brown ve Hawaii üniversitelerinden görev yapan bilim insanları, uydu verilerini kullanarak yürüttüğü çalışmada, Ay’ın derinliklerinden gelen magmanın patlamasıyla oluşan cam kürecikleri içerdiği sanılan ve eski çağlardan kalan volkanik tortularda büyük miktarda suyun sıkışıp kalmış olabileceği bildirildi. Nature dergisinde yayınlanan bu araştırmanın bulguları, volkanik kristallerde bulunan magma üzerinde yapılan bu araştırmada, su birikintilerine, flor, klor ve kükürt gibi uçucu maddelere rastladığını, su ve bu maddelerin, Dünya’daki okyanusların dibinde kurumuş magmalara eşit olduğunu kaydediyor. Ay’ın mineral haritasını çıkarmaya yarayan M3 cihazının yüzeyden yansıyan ışığı analizi sırasında hidrojen ve oksijene bağlı bir kimyasal elementi belirten uzun dalgalı ışınım tespit ettiği belirtildi. Ay’ın kabuğunun su yönünden zengin olduğu görüşünü destekler nitelikte kanıt elde edildi.

İki Farklı Su Çeşiti Var

Dünya’nın tek uydusu Ay’da iki ayrı tür su bulunduğunu belirterek, bunlardan birinin Ay yüzeyine çarpan buzdan meydana gelmiş göktaşları gibi bir dış kaynaktan geldiğini, diğerinin de tamamen Ay kaynaklı olduğunu düşünüyorlar. Keşfin, bilim dünyasının Ay’a bakışını kökten değiştireceğini belirten bilim adamları, böylelikle Dünya’daki biyolojik yaşamın kaynağı suyun her yerde ortaya çıkabileceği daha dostane bir güneş sistemi görüşünün değer kazanacağına işaret ediyorlar. Ay’da su olması, orada bir uzay üssü kurulması şansını da arttırdı.

Bilim insanları, Apollo 15 ve 17’nin indiği bölgelerin yakınındaki yerler dahil olmak üzere daha önce 2008 yıllında haritası çıkarılan Ay’ın yüzeyindeki büyük volkanik tortuların neredeyse hepsinde su izine rastladı. Araştırma sonuçları “Nature Geoscience” dergisinde büyük heyecan uyandırdı, ABD Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA) fon sağladığı bu araştırma çerçevesinde bilim insanları, yörüngesel spektrometre ile Ay’ın yüzeyinde seken ışığın ölçümünü yaptı. Yüzeyden yansıyan veya yüzeyin absorbe ettiği ışığın dalga boylarını inceleyen bilim adamları, buralarda hangi minerallerin ve bileşimlerin bulunduğu hakkında fikir sahibi oldu.

Kaynaklar :

Hakkında Adem Aygün

Merhabalar, ben Adem AYGÜN,05.06.1996 Şırnak. Sosyal Medya Uzmanı ve Fenomeni. Bilim aşığı olarak araştırırken gördüğüm güzel bilgileri haber, video haline getirmek ve insanlara bir şeyler anlatmak.