Anasayfa / Deneysel / Ateş Karıncaları Sıvı veya Katı Maddeler Gibi Davranabiliyor-Video

Ateş Karıncaları Sıvı veya Katı Maddeler Gibi Davranabiliyor-Video

ateş karıncası fizik-gerçek bilim

Dünyanın en sinir bozucu ve kızgın yaratıklarından biri olan ateş karıncaları bilimsel açıdan muhteşem olabiliyor. Birbirlerine kenetlenerek her yere yapışabiliyor ve fiziksel olarak farklı hallere girebiliyorlar.  Georgia Teknoloji Enstitüsü’nden fizikçilerin kaydettiği video ise bu karıncaların nasıl birlik beraberlik içinde tek bir vücut gibi davranabildiklerini gösterildi. Videoda karıncalara bir huniden şurup gibi akabiliyor. Sonrasında ise üzerlerine baskı uygulandığında kauçuk malzeme gibi mukavemet gösterebiliyor. Ya konuldukları kabın şeklini alabiliyor.

Araştırmacılar karıncalarının bu davranışını gelecekte robotik teknolojisinde yardımcı olabileceğini belirtiyor. Bu sayede küçük parçalar birleşerek daha büyük nesneler oluşturabilecek. Çünkü bu karıncalar tekrar aynı pozisyona gelerek hallerini koruyorlar.  Bilim insanları bunun gelecek nesil kendi kendini iyileştiren materyallere de ilham olacağını düşünüyorlar.
Kaynak :  http://www.iflscience.com/plants-and-animals/video-shows-fire-ants-are-capable-acting-liquid-and-solid#Km10APerKWeJpkkI.99