Anasayfa / Biyoloji / Araştırmaya Göre Nesli Tükenen Maymun İnsanlar Gibi Yürüyemiyordu

Araştırmaya Göre Nesli Tükenen Maymun İnsanlar Gibi Yürüyemiyordu

Teksas Üniversitesi’ nin başkanlığında yapılan yeni araştırmaya göre İtalya’ da bulunan 9 ila 7 milyon yaşındaki maymun fosilinin iki ayak  üzerinde insanlar gibi yürümediğini ortaya koydu. Antropolog Gabrielle A. Russo ve Liza Shapiro tarafından yapılan araştırmada bulunan yeni kanıtlar Oreopithecus bambolii’ nin bipedal( iki ayak üzerinde hareket etme) kabiliyeti olmadığını öngörüyor.

Human Evolution (İnsan evrimi) dergisinin gelecek sayısında yayınlanacak araştırma, alışagelmiş iki ayak üzerinde duruşun insanlara ve fosilleşmiş atalarına ait olduğunu onaylıyor.

“Elde edilen bulgular Oreopithecus lokömotor tartışmasına yeni bir bakış açısı getiriyor. Oreopithecus’ un arada sırada iki ayağı üzerinde yürümesi muhtemel fakat, maymunların arada sırada iki ayak üzerinde kısa süreli yürüdüğü ve zamanla artan anatomik kanıtlarla maymunların  bu davranışı alışkanlık haline getirmediklerini ortaya koyuyor,” diyor Kuzeydoğu Ohio Tıp Üniversitesi’ nden doktora araştırmacısı Russo.

Bu çalışmanın bir parçası olarak araştırmacılar maymun fosilinin alt omur anatomisinin iki ayak üzerinde yürümeye imkan verip vermediğini araştırdılar. Araştırmacılar elde ettikleri verileri modern insandaki lumbar vertebra (bel altı) ve sakrum (kuyruk sokumu kemiği) , bazı maymun, tembel hayvan ve nesli tükenmiş lemur türleriyle karşılaştırdı.

Alt omur bipedal lokomosyon davranışı hipotezini test açısında önemli bir taban oluşturuyor. Çünkü insan lumbar vertebrası ve sarkası bipedal davranışabir taban oluşturarak insan ağırlığının dağılımında önemli bir rol oynadığını belirtiyor, Russo.

Elde edilen bulgulara göre Oreopithecus’ daki lumbar vertebra ve sakrum insanlardan ziyade maymunlardakine benzer özellikler gösteriyor. Bu da insanlar gibi yürümeye uygun olmadığını gösteriyor.

“ İnsanlardaki alt omur davranışsal bipedalizm için özelleşmiş olduğundan insan lokomosyonu Oreopithecus’ a göre hayli eşsizdir. Önceki tartışmadaki lokomotor davranışı Oreopithecus’ un leğen kemiği ve uzuvlarına odaklanmadığından, hiç kimse sırt altı bölgenin insandakine benzeyip benzemediğini değerlendirmedi, ” diyor Antropoloji Profesörü Shapiro