Perşembe , Eylül 21 2017
Anasayfa / Bilim / Araba büyüklüğündeki Mars Gezgini Curiosity “Merak” Mars’a İndi

Araba büyüklüğündeki Mars Gezgini Curiosity “Merak” Mars’a İndi

NASA’ nın şu ana kadar en gelişmiş gezgini Curiosity Kırmızı Gezegen’e indi. 6Ağustos 2012  8: 31′ de Mars’ a inerek 2 yıllık keşif görevine başladı. Bununla beraber Curiosity,  NASA’ nın en çok korktuğu atmosferden geçen aracın 7 dakikalık maruz kaldığı tehlikeyi atlatmış oldu.

İnişde bütün aşamaları başarıyla geçen Curiosity başarıyla Mars’ a indi. En seçkin mühendisler ve bilimadamlarından oluşan ekip, bu kadar büyük bir aracı Mars’a indirmeye başardı. Başkan Obama’ nın desteklediği projeyle 2030′ un ortalarına doğru Mars’ a insanları taşıyan bir uzay aracının gideceği belirtiliyor.

Curiosity’nin indikten sonra Mars yüzeyinden görüntüler yollamaya başladı.Fotograflardan Mars’ ın kayalık yüzeyi görülebiliyor.

İniş anı ve simülasyonu.

Curiosity Mars’ ta son derece gelişmiş cihazlarıyla kimyasal ve fiziksel analizler yapacak.Böylece Mars’ ta daha önce hayat olup olmadığı araştırılacak. Ayrıca Mars’ taki koşulların yaşamaya ne kadar elverişli olduğunu da araştıracak.

NASA Mars programı sitesi : http://www.nasa.gov/mars and http://marsprogram.jpl.nasa.gov/msl .

Görevi Facebook ve Twitter’ dan  takip etmek için