Cumartesi , Eylül 23 2017
Anasayfa / Astronomi / Araba Büyüklüğünde Asteroit Dünya’yı Iskaladı
Gianluca Masi(Virtual Telescope Project) ve Michael Michael Schwartz (Tengara Gözlemevleri) 2017 GM asteroitinin görüntüsünü Arizona’daki teleskopu kullanarak yakaladı. Bu teleskop asteroiti izliyor, yani hızla onu saran yıldız kümesiyle yakalıyor.

Araba Büyüklüğünde Asteroit Dünya’yı Iskaladı

4 Nisan’da Dünya’nın sadece 16,300 km yakınından araba büyüklüğünde bir asteroit geçti.  Mesafe olarak konuşmak gerekirse, Ay’la Dünya arasındaki uzaklığın(ortalama 384.000 km) 20’de 1’inden bile az. 2017 GM adı verilen 3,6 m büyüklüğündeki asteroit saniyede 18,5 km hızla geçti. Arizona Mount Lemmon Survey’den bilim insanları asteroiti 3 Nisan’da yakaladı. Virtual Telescope Project(Sanal Teleskop Projesi) ve Tengara Gözlemevleri’ndan araştırmacılar Arizona teleskopuna en yakın olduğu fotoğrafı çekti.

Gianluca Masi(Virtual Telescope Project)  ve Michael Michael Schwartz (Tengara Gözlemevleri) 2017 GM asteroitinin görüntüsünü Arizona’daki teleskopu kullanarak yakaladı. Bu teleskop asteroiti izliyor, yani hızla onu saran yıldız kümesiyle yakaladı.

Yörüngesine bakılırsa bu ufak asteroit en son Mart 1961’de NASA’nın Jet İtki Laboratuvarı’nda gözlenen asteroite benziyor. Buna rağmen o tarihte geçtiğinde Ay ile aramızdaki mesafenin 93 katı uzaktan geçmişti. 2013’de Mars ve 2014’de Venüs tarafından savrulduktan sonra tekrar bu kadar zaman sonra Dünya’ya dönmüş gözüküyor. NASA’ya göre bu ay Dünya’ya yakın geçen 15. Cisim olmakla birlikte, en yakını da bu oldu.

Mart ayında 3 metrelik bir cisim Dünya’nın yörüngesine 1600 km yaklaştı. Bu asteroit gibi 2017 GM ‘de Dünya’ya yörüngesine uydulardan bile daha yakındı.

Kaynak : http://www.space.com/36341-car-size-asteroid-2017-gm-earth-flyby.html