Anasayfa / Bilim / Antik Mısır’da Suyun Nasıl Arıtıldığı Keşfedildi

Antik Mısır’da Suyun Nasıl Arıtıldığı Keşfedildi

moringa tohumu

Bilim insanları Antik Mısır’da su temizlemek için kullanılan moringa ağacı tohumlarının nasıl suyu temizlediğini keşfetti. Her geçen kirlenen su kaynakları, insanların su arıtma sistemlerine yönelmelerine neden oluyor. Bilim insanları Moringa oleifera ağacının tohumlarının çamurlu suyu temizlemekle kalmayıp, aynı zamanda bakterileri toplayarak kabın dibine çöktürdüğünü gösterdi.

Pennsylvania State Üniversitesi’nden araştırmacılar Langmuir’de yayınladıkları araştırmada bu tohumlardaki proteinlerin bakterileri nasıl öldürdüğüne dair mekanizmanın nasıl işlediğini gösterdi. Öyle görünüyor ki, bu protein bakterilerin membranlarını eritiyor. Membranlar yani hücre zarları hücreyi korumak için gereklidir ve zarlar geçilirse bakteriler için hazin son gelir.

Ayrıca araştırmacılar bu tohumları hasat etmek için en uygun zamanı aradılar. Bugüne kadar bu tohumları toplamak için en iyi zaman bilinmiyordu. İnsanların tohumların farklı zamanlarda farklı temizleme özelliklerine sahip olduğunu düşünse de bu konu halen açıklığa kavuşturulmamıştı. İşte yeni yapılan araştırma proteinlerin tohumların olgunluğa ulaştığı yağmur sezonu olduğunu buldu.

Bilim insanları bu doğal yöntem sayesinde temiz su kaynağı bulmakta zorlanan ırak topraklarda su arıtmanın sağlanabileceğini düşünüyorlar.

tohumarıtma