Anasayfa / Bilimsel Gelişme / Akan Sudaki Bakterileri Eş Zamanlı Tespit Edebilecek Sensör Geliştirildi

Akan Sudaki Bakterileri Eş Zamanlı Tespit Edebilecek Sensör Geliştirildi

bakteri analizi

İçtiğimiz suyun temiz olup olmadığını anlamak için bir takım biyolojik testler yapılır. Sonuçları alana kadar, su kaynağının temiz olup olmadığını bilemezsiniz. Danimarka Teknik Üniversitesi’nden bir grup öğrenci tarafından son geliştirilen bir sensör eş zamanlı olarak sudaki zararlı bakterileri belirleyebiliyor.

SBT Aqua adlı teknokent şirketi tarafından geliştirilen teknik, akış sitometrisinin empedansını ölçüyor. Bu sayede mikro akışkan kanaldan devamlı olarak sıvı geçiriliyor. Kanallarda multi voltaj elektrik sinyalinin uygulandığı, elektrotlar var. Bakteri ve diğer parçacıkların elektrotlardan geçmesiyle, empedansta oluşan değişim sensör tarafından tespit ediliyor.

Çünkü bakterilerin empedansı diğer su kaynaklı parçacıklardan farklı olduğundan, numuneye bağlı olarak gerçek zamanlı okumalar yapmak mümkün. Aslında empedanstaki bu farklılık bakteriden bakteriye bile değişiyor. SBT bu teknolojinin, sudaki bakterileri eşzamanlı olarak tespit edebileceğini iddia ediyor.

Bu amaçla farklı konumlarda, el tipi cihazlar kullanılarak, insan analizine gerek duymayan birbirine bağlı su test istasyonları kurulabilir. Eğer ağdaki kontaminasyon akışı izlenirse, zararlı bakteriler tespit edilebilir, alarm durumuna geçilebilir.

“Bizim ürünümüzün(sensörün) , mikrobiyolojik su kalitesi analizlerini kökünden değiştireceğine inanıyorum,” diyor SBT-Aqua girişiminin CEO’su Erik Gustav Skands,.

Sensör önümüzdeki sene piyasaya sunulması bekleniyor.

Kaynak : http://www.dtu.dk/english/News/Nyhed?id=f9e381a4-8728-4b74-8171-af544c9b0a57