Perşembe , Ağustos 24 2017
Anasayfa / Bilim / % 92 Doğrulukla İntihar Olasılığını Tespit Eden Kan Testi Bulundu

% 92 Doğrulukla İntihar Olasılığını Tespit Eden Kan Testi Bulundu

intihar testi-gerçek bilim

Bilim insanları insan davranışını anlamak için yıllardır bir çok araştırma yapıyor. Özellikle intihar psikolojisindeki mental durumun anlaşılması, bir çok intihar vakasının engellenmesini sağlayabilir. İşte Indiana Üniversitesi’nden araştırmacılar, hastanın sadece kanından, intihar eğilimi gösteren spesifik biyo işaretleri tespit edebilecek bir test geliştirdiler. Molecular Psychiatry dergisinde yayımlanan araştırma intihar olaylarının engellenmesini sağlayabilir.

Sadece ABD’de her yıl 40,000 kişi intihar nedeniyle hayatını kaybediyor ve araştırmanın yazarlarına göre bu engellenebilir. Hatta mental durumu intihar eğilimi gösteren kişilerin ne zaman intihar teşebbüsünde bulunacağını bilmek pek mümkün değil. Bu nedenle araştırmacılar intihar olasılığı yüksek hastalardaki hem biyolojik hem de kendi kendini raporlayan indikatörleri araştırdı.

Araştırmacılar zihinsel bozukluklara sahip 217 erkek katılımcıyı analiz ederek, 37 ‘sinde giderek artan intihar olasılığı olduğunu gözlemledi. 26 erkeğin kanında bulunan biyo işaretlerin intihara en müsait olduğu gözlendi.Araştırmacılar kan testinin % 92 doğru olduğunu buldu.

Ayrıca bir anket uygulaması geliştirerek, biyo işaretlerin daha doğru sonuçlar vermesi sağlandı. Erkekler üzerinde yapılan bu çalışma, kadınlar üzerinde de yapılmaya başlandı. Başlangıç sonuçlarının umut verici olduğu belirtildi.

Eğer testler başarılı olursa birkaç yıla ,onay alabilir.

Kaynak : http://www.popsci.com/blood-test-predicts-whether-patient-will-have-suicidal-thoughts