Çarşamba , Mart 29 2017
Anasayfa / Bilim / 41 Yeni Dış Gezegen Keşfedildi

41 Yeni Dış Gezegen Keşfedildi

İki yeni çalışmayla 41 yeni geçiş gezegeni 20 yıldızlık sistemde keşfedildi. Bu sonucun Kepler teleskopunun onayıyla artabileceği belirtiliyor.

Gezegenlerin dünyanın büyüklüğü ile çapının yedi katına kadar değiştiği ve bir sisteminde  3 gezegeni olduğu belirtildi. 5 gezegen ise birbirinden bağımsız olan bu  iki çalışmada da geçiyor.

Bu gezegenler Geçiş Zamanlama Varyasyonları’yla( Transit Timing Variations TTV) doğrulandı. Kapalı bir sistemde gezegenleri çekim kuvvetleri, yörünge boyunca onların hızlanmasını veya yavaşlamasını sağlıyor. TTV iseaynı sistem içindeki  ikili geçiş gezegen adaylarının, onların kütlelerini göstererek, sonuca ulaşılmasını sağlıyor. TTV yöntemiyle pek çok yeni gezegenin onaylanabileceği belirtildi.

Kepler uzay teleskopuyla daha pek çok gezegenin keşfedileceği belirtiliyor.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120823150403.htm

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.