Anasayfa / Bilim / 41 Yeni Dış Gezegen Keşfedildi

41 Yeni Dış Gezegen Keşfedildi

İki yeni çalışmayla 41 yeni geçiş gezegeni 20 yıldızlık sistemde keşfedildi. Bu sonucun Kepler teleskopunun onayıyla artabileceği belirtiliyor.

Gezegenlerin dünyanın büyüklüğü ile çapının yedi katına kadar değiştiği ve bir sisteminde  3 gezegeni olduğu belirtildi. 5 gezegen ise birbirinden bağımsız olan bu  iki çalışmada da geçiyor.

Bu gezegenler Geçiş Zamanlama Varyasyonları’yla( Transit Timing Variations TTV) doğrulandı. Kapalı bir sistemde gezegenleri çekim kuvvetleri, yörünge boyunca onların hızlanmasını veya yavaşlamasını sağlıyor. TTV iseaynı sistem içindeki  ikili geçiş gezegen adaylarının, onların kütlelerini göstererek, sonuca ulaşılmasını sağlıyor. TTV yöntemiyle pek çok yeni gezegenin onaylanabileceği belirtildi.

Kepler uzay teleskopuyla daha pek çok gezegenin keşfedileceği belirtiliyor.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120823150403.htm